Наукова періодика України Українознавство


Філіпчук Г. 
Національно-культурний контекст освітньої політики / Г. Філіпчук // Українознавство. - 2013. - № 1. - С. 163-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukr_2013_1_34
Проаналізовано загальні глобалізаційні зміни та соціально-економічну ситуацію в Україні. Виокремлено суперечності між змінюваними умовами життя і новою ідеологічною та соціокультурною парадигмою, визначальною ідеєю якої є пріоритетна роль освіти в суспільстві та культурі. Названо основні напрями освіти щодо гуманізації, інформатизації, зростання суб’єкт-особистісних позицій в соціумі. Підкреслено значення бібліотек в освітньому просторі країни, виокремлено лакуни та флуктуації в гуманітарній, інформаційній, мовній, культурно-освітній політиці. Констатовано, що готовність до педагогічної діяльності включає входження в професію, оволодіння стандартами професійної педагогічної освіти, особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості вчителя.Проанализированы общие глобализационные изменения и социально-экономическая ситуация в Украине. Выделены противоречия между меняющимися условиями жизни и новой идеологической и социокультурной парадигмой, определяющая идея которой - приоритетная роль образования в обществе и культуре. Названы основные направления образования в сфере гуманизации, информатизации системы образования, роста субъект-личностных позиций в социуме. Подчеркнуто значение библиотек в образовательном пространстве страны, обозначены лакуны и флуктуации в гуманитарной, информационной, языковой и культурно-образовательной политике государственных органов. Констатировано, что готовность к педагогической деятельности включает вхождение в профессию, овладение стандартами профессионального педагогического образования, личностно-ориентированный подход к развитию личности учителя.The common changes in globalization and socio-economic situation in Ukraine. Singled out the contradictions between the changing conditions of life and a new ideological and cultural paradigm defining idea is primary role of education in society and culture.Акцентовано увагу на ефективній професійній підготовці педагогічних кадрів. Зауважено про необхідність впровадження цінностей світової, європейської та української культури у соціокультурне середовище. Досліджено поняття «компетентнісний підхід» як професійне зростання фахівців, якісний аспект підготовленості особистості. Розкрито процес формування нової виховної парадигми з допомогою української мови та літератури. Наголошено на значенні прагнення особистості зайняти активну творчо-пізнавальну, а не споживацьку позицію стосовно інформаційно-освітніх послуг. Акцентировано внимание на эффективной профессиональной подготовке педагогических кадров. Отмечена необходимость внедрения ценностей мировой, европейской и украинской культуры в социокультурную среду. Исследовано понятие «компетентностный подход» как профессиональный рост специалистов, качественная сторона подготовленности личности. Раскрыт процесс формирования новой воспитательной парадигмы с помощью украинского языка и литературы. Подчеркнуто значение стремления личности занять активную творчески познавательную, а не потребительскую позицию относительно информационно-образовательных услуг.Special attention is paid to the effective training of teachers. Noted the need to implement the values of the world, European and Ukrainian culture in the socio-cultural environment. Explored the concept of «competence approach» as a professional development specialists, the qualitative aspect of preparedness of the individual. Disclosed the formation of a new educational paradigm with Ukrainian language and literature. Observed value of the individual desire to take an active creative cognition, and not the position of the consumer in relation to information and educational services.
  Повний текст PDF - 106.155 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Філіпчук Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Філіпчук Г. Національно-культурний контекст освітньої політики / Г. Філіпчук // Українознавство. - 2013. - № 1. - С. 163-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukr_2013_1_34.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського