Наукова періодика України Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільського господарства України


Калінін Є. 
Обгрунтування раціональної системи амортизації трелювального колісного трактора / Є. Калінін, В. Романченко, А. Коробко, І. Лебедєва // Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільського господарства України. - 2019. - Вип. 24. - С. 38-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ttar_2019_24_5
Мета дослідження - підвищення ефективності роботи трелювальних машин обгрунтуванням раціональних систем їх амортизації для широкого діапазону природно-виробничих умов. Методи дослідження - аналітична модель трелювальної машини для визначення її коливальних характеристик. На навантажену лісотранспортну машину, що рухається по трелювальному волоку, крім збурень від мікрорельєфу, впливають згинальні коливання пакета хлистів (дерев). Взаємодія двох чинників створює складний динамічний стан системи, тому вивчення коливань трелювального колісного трактора є необхідним для вирішення завдання вибору раціональної системи підресорювання цих спеціальних машин. Саме тому мета дослідження - підвищення ефективності роботи трелювальних машин обгрунтуванням раціональних систем їх амортизації для широкого діапазону природно-виробничих умов. Для дослідження повної коливальної системи (трактор-пакет хлистів) в роботі використаний метод дискретних мас. З аналізу основних парціальних частот зроблено висновок, що друга власна частота значно віддаляється від першої, а двомасова система у визначенні частот може бути замінена одномасовою в широкій смузі частотного режиму. Параметри системи, які входять у вираз передавальної функції, частково приймаються відповідно до конструкції трактора (інерційні параметри і лінійні розміри), а інші параметри (жорсткості і демпфування) визначаються під час оптимізації системи. Окрім того, встановлено, що додатковий непружний опір в шині для системи з основним прогином у підвісці дає малий демпфувальний ефект. І, навпаки, з основною еластичністю в шині додаткове демпфування в підвісці дає помітне поліпшення динамічних якостей. Отже, максимальна деформація пружних елементів підвіски вивченої системи повинна розраховуватися за неусталеним режимом руху через одиничну нерівність на максимальну величину 8 см від положення статичної рівноваги. Питання конструкційного виконання підвіски, яке відповідає зазначеним вимогам, потребує спеціального вивчення. Одним із шляхів зменшення прогинів підвіски і усунення її пробоїв є введення гідравлічних амортизаторів і гумових буферів. Висновки: остаточний аналіз систем підресорювання показав, що кращими амортизаційними властивостями володіє система з основним прогином і демпфуванням у підвісці. Отримана під час дослідження оптимізована система підресорювання дасть змогу значно поліпшити плавність ходу і знизити дина мічне навантаження трелювальних колісних тракторів. Аналітичні залежності для вибору раціональної системи амортизації трелювального трактора можуть бути використані для транспортних засобів загального і сільськогосподарського призначення.
  Повний текст PDF - 3.294 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Калінін Є.
  • Романченко В.
  • Коробко А.
  • Лебедєва І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Калінін Є. Обгрунтування раціональної системи амортизації трелювального колісного трактора / Є. Калінін, В. Романченко, А. Коробко, І. Лебедєва // Техніко-технологічні аспекти розвитку та випробування нової техніки і технологій для сільського господарства України. - 2019. - Вип. 24. - С. 38-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ttar_2019_24_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського