Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Фіногєєва Т. Є. 
Формування особистості майбутніх інженерів-педагогів у процесі самостійної роботи з педагогічних дисциплін / Т. Є. Фіногєєва // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2014. - № 1. - С. 121-131 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2014_1_14
Проаналізовано поняття "інженер-педагог" в педагогічному та психологічному аспектах. Розглянуто питання розвитку самостійності як професійно важливої якості особистості студентів інженерно-педагогічних спеціальностей у процесі самоосвіти, самооцінювання і самоконтролю. Запропоновано види самостійної роботи студентів інженерно-педагогічних спеціальностей при виконанні пізнавальних завдань з дисципліни "Дидактичні основи професійної освіти". Висвітлено особливості кредитно-модульної технології: вивчення навчального матеріалу в індивідуальному темпі, домінування самостійної пізнавальної діяльності, створення спеціальних дидактичних матеріалів для самостійної роботи, зміна функцій викладача (організація, керівництво, загальна орієнтація в навчальному матеріалі, консультування, контроль); зміна позиції студента (ініціативність у режимі роботи над навчальним матеріалом, самостійне планування своєї роботи, відповідальність за виконання накреслених планів тощо). Виокремлено основні типові завдання: аналіз нормативних положень, відповідних інструкцій та правил, технічної документації; діагностика, аналіз і фіксування показників, умов і результатів педагогічного або виробничого процесу, особистості та колективу учнів або робітників та атестація робочих місць; прогнозування розвитку педагогічних систем підготовки робітничих кадрів; визначення цілей педагогічного або виробничого процесу; структурування та дозування навчально-змістового матеріалу професійної підготовки робітника та подальшого підвищення його кваліфікації; відбір, аналізування, адаптація, узагальнення та систематизація педагогічної та технічної інформації відповідної галузі виробництва; розроблення технологій та системи контролю педагогічного та виробничого процесу. Проанализировано понятие "инженер-педагог" в педагогическом и психологическом аспектах. Рассмотрены вопросы развития самостоятельности как профессионально важного качества личности студентов инженерно-педагогических специальностей в процессе самообразования, самооценки и самоконтроля. Предложены виды самостоятельной работы студентов инженерно-педагогических специальностей при выполнении познавательных задач по дисциплине "Дидактические основы профессионального образования". Освещены особенности кредитно-модульной технологии: изучение учебного материала в индивидуальном темпе, доминирование самостоятельной познавательной деятельности, создание специальных дидактических материалов для самостоятельной работы, изменение функций преподавателя (организация, руководство, общая ориентация в учебном материале, консультирование, контроль); изменение позиции студента (инициативность в режиме работы над учебным материалом, самостоятельное планирование своей работы, ответственность за выполнение намеченных планов и т.д.). It is proved that in higher vocational school a gap between the needs of the global society and education outcomes between the objective requirements of time and the general lack of educational level, between professional orientation and identity needs to meet a variety of cognitive harmony of interests between modern methodological approaches developed and sciences archaic forms of learning. teacher-engineer, professional self-improvement, professional orientation.
  Повний текст PDF - 305.017 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Фіногєєва Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Фіногєєва Т. Є. Формування особистості майбутніх інженерів-педагогів у процесі самостійної роботи з педагогічних дисциплін / Т. Є. Фіногєєва // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2014. - № 1. - С. 121-131 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2014_1_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського