Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Пономарьов О. С. 
Філософія діалогу в педагогічному спілкуванні / О. С. Пономарьов // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 4. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_4_4
Окреслено основні вади монологічного викладання навчального матеріалу у ВНЗ. Проаналізовано витоки, зміст і призначення діалогу як важливої форми міжособистісної взаємодії. Окреслено онтологічні, психологічні аспекти діалогу; виділено два види розуміння: розуміння власного внутрішнього та зовнішнього світу. Викладено основні складники його структури: комунікативний, інтерактивний та перцептивний. Визначено особливості внутрішнього та "зовнішнього" діалогу в процесі формування власної картини світу. Висвітлено основні завдання педагогічного спілкування в контексті руйнування стереотипів студентів, зокрема необхідності оволодіння ними мовою професійного спілкування й мислення в "категоріях символів", яке стає однією з основ сучасної науково-технічної мови.Определены основные недостатки монологического преподавания учебного материала в ВУЗ. Проанализированы истоки, смысл и назначение диалога как важной формы межличностного взаимодействия. Определены онтологические, психологические аспекты диалога; выделены два вида понимания: понимание собственного внутреннего и внешнего мира. Изложены основные составляющие его структуры: коммуникативный, интерактивный и перцептивный. Определены особенности внутреннего и "внешнего" диалога в процессе формирования собственной картины мира. Освещены основные задачи педагогического общения в контексте разрушения стереотипов студентов, в частности, необходимости овладения ими языком профессионального общения и мышления в "категориях символов", являющегося основным звеном в современном научно-техническом языке.The substantiate provisions of philosophy of dialog from positions of both history its development and rich aspect in content are considered. A role and value of dialog in the general system of pedagogical intercourse are shown. Advantages of dialog by comparison to the monologue forms of intercourse are exposed. Communications of different types of dialog are resulted, in to that the number of internal dialog and reflection, with the processes of personality development of teacher and student and their educate influence on this development.
  Повний текст PDF - 234.329 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пономарьов О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пономарьов О. С. Філософія діалогу в педагогічному спілкуванні / О. С. Пономарьов // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 4. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_4_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського