Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Донцов А. В. 
Системність як основа формування моральної культури майбутніх учителів у процесі сімейного виховання / А. В. Донцов // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 4. - С. 91-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_4_14
Проаналізовано системотворчі елементи виховного процесу, серед яких виділено підсистеми позааудиторної виховної роботи, студентського самоврядування, управління навчально-виховним процесом, матеріально-технічне забезпечення. Акцентовано увагу на впливі сім’ї як основної виховної підсистеми на формування моральної культури майбутніх вчителів. Зауважено, що одним із пріоритетних педагогічних завдань виховного процесу є формування у майбутніх учителів відповідного до їх професійного рівня визначення своїх інформаційно-пізнавальних та моральних потреб. Визначено п’ять груп педагогічних умов формування моральної культури майбутніх учителів у системі сімейного виховання: педагогічні умови соціально-педагогічного напряму, підготовка батьків з питань методики сімейного виховання, оволодіння мінімумом знань з літератури та мистецтва, активізація соціально-психологічних чинників; врахування рівня дії соціокультурних чинників, формування мотиваційної структури майбутніх вчителів. Перспективами подальшого дослідження є вивчення системних зв’язків у спільній виховній діяльності ВНЗ і сім’ї.Проанализированы системообразующие элементы воспитательного процесса, среди которых выделены подсистемы внеаудиторной воспитательной работы, студенческого самоуправления, управления учебно-воспитательным процессом, материально-техническое обеспечение. Акцентировано внимание на влиянии семьи как основной воспитательной подсистемы на формирование нравственной культуры будущих учителей. Отмечено, что одной из приоритетных педагогических задач воспитательного процесса является формирование у будущих учителей соответствующего им профессионального уровня определения своих информационно-познавательных и нравственных потребностей. Определены пять групп педагогических условий формирования нравственной культуры будущих учителей в системе семейного воспитания: педагогические условия социально-педагогического направления, подготовка родителей по вопросам методики семейного воспитания, овладения минимумом знаний по литературе, искусств, активизация социально-психологических факторов, учет уровня воздействия социокультурных факторов формирование мотивационной структуры будущих учителей. Определены перспективы дальнейших исследований, связанные с изучением системных связей в общей воспитательной деятельности ВУЗ и семьи.In the article the theoretical analysis of problem of systems approach is carried out to forming of moral culture of future teachers. Considerable attention is spared to determination of pedagogical terms of activation of role of family and mass medias as the systems phenomena in forming of moral culture of future teachers. Certainly some constituents of systems contradictions between external and internal, positive and negative factors of organization of educating process of higher educational establishment.
  Повний текст PDF - 248.782 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Донцов А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Донцов А. В. Системність як основа формування моральної культури майбутніх учителів у процесі сімейного виховання / А. В. Донцов // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 4. - С. 91-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_4_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського