Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Будник О. Б. 
Методологічний аспект соціально-педагогічної діяльності / О. Б. Будник // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 4. - С. 72-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_4_12
Розглянуто основні підходи до розуміння сутності соціально-педагогічної діяльності у зарубіжному та вітчизняному дискурсі; зазначено, що суб’єктивність досліджуваного феномена полягає в активній перетворювальній діяльності суб’єкта. Проаналізовано систему базових понять концепта "соціально-педагогічна діяльність", зокрема "соціальне середовище", "педагогічна дія", "пізнавальна діяльність". Обгрунтовано методологічні засади соціально-педагогічної діяльності на загальнофілософському, загальнонауковому, практичному і конкретно-науковому рівнях. Виокремлено наступні види цілісної педагогічної діяльності: робота педагогів-практиків, адміністративна діяльність у навчальному закладі, науково-дослідна діяльність вчених і відповідних інституцій в цілому, робота методичних служб з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Розроблено структурно-логічну модель єдності соціально-педагогічної теорії і практики, в якій визначено основні блоки (компоненти) та наведено ієрархічні зв’язки становлення соціально-педагогічного середовища на двох рівнях: професійному та соціально-педагогічному.Рассмотрены основные подходы к пониманию сущности социально-педагогической деятельности в зарубежном и отечественном дискурсе; указано, что субъективность исследуемого феномена заключается в активной преобразовательной деятельности субъекта. Проанализирована система базовых понятий концепта "социально-педагогическая деятельность", в частности "социальная среда", "педагогическое воздействие", "познавательная деятельность". Обоснованы методологические основы социально-педагогической деятельности на общефилософском, общенаучном, практическом и конкретно-научном уровнях. Выделены следующие виды целостной педагогической деятельности: работа педагогов-практиков, административная деятельность в учебном заведении, научно-исследовательская деятельность ученых и соответствующих институтов в целом, работа методических служб по повышению квалификации педагогических работников. Приведена структурно-логическая модель единства социально-педагогической теории и практики, в которой определены основные блоки (компоненты); определены иерархические связи становления социально-педагогической среды на двух уровнях: профессиональном и социально-педагогическом.The article grounds essential characteristics of social and pedagogical activity in methodological aspect based on the principled of reality cognition concerning the unity of theory and practice, system and activity approaches, value-meaningful understanding of its results etc. The author proposes the definition of social and pedagogical activity of a teacher basing on the philosophical, psychological, social and pedagogical theories of the activity.
  Повний текст PDF - 323.011 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Будник О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Будник О. Б. Методологічний аспект соціально-педагогічної діяльності / О. Б. Будник // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 4. - С. 72-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_4_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського