Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Бех І. Д. 
Рефлексивно-експліцитний метод у формуванні морально стійкої особистості / І. Д. Бех // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 54-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_8
Розглянуто розвивальний виховний метод, сутністю якого є орієнтація на позитивний поведінковий досвід особистості як змістової основи розгортання процесу становлення моральних цінностей. Розкрито операційну структуру реалізації цього методу: вибір суб’єкт-суб’єктних дій як основи моральної цінності; психологічні механізми процесу виховання чесності; вплив чесності на Я-доброцентроване учня; дія чесності на Я-егоцентроване учня; емоційне переживання чесності людиною, на яку спрямовано відповідну моральну дію; вплив чесності на спільне життя мікросоціуму; чесність в її найвищому розумінні; осмислення неправдивості в теоретичному та прикладному аспектах. Названо основні ціннісні настанови досягнення результативності рефлексивно-експліцитного методу в шкільному колективі: орієнтація на благородні складники моральної структури вихованця, довіра вихованцеві, орієнтація на пов’язування виховних дій із самоповагою учня. Констатовано, що використання виховного імперативу "ти зобов’язаний" необхідне на заключному етапі внутрішньої моральної самодіяльності учня.Рассмотрен развивающий воспитательный метод, сущностью которого является ориентация на положительный поведенческий опыт личности как содержательной основы развертывания процесса становления моральных ценностей. Раскрыта операционная структура реализации данного метода: выбор субъект-субъектных действий как основы моральной ценности, психологический механизм процесса воспитания честности, влияние честности на Я-доброцентрированное ученика; действие честности на Я-эгоцентророванное ученика; эмоциональное переживание честности человеком, на которого направлено соответствующее моральное действие, влияние честности на совместную жизнь микросоциума; честность в ее высшем мировоззренческом смысле; осмысление неправдивости в теоретическом и прикладном аспектах. Названы основные ценностные установки достижения результативности рефлексивно-эксплицитного метода в школьном коллективе: ориентация на благородные составляющие моральной структуры воспитанника, доверие питомцу, ориентация на взаимодействие воспитательных действий с самоуважением ученика. Констатировано, что использование воспитательного императива "ты обязан" необходимо на заключительном этапе внутренней нравственной самодеятельности ученика.The article is devoted to the creation of developmental educational method, which appeals to the positive experience of personality as a meaningful basis of development of reflexive-explicit process of generation of spiritual values. Operational structure of realization of the proposed method is discovered.
  Повний текст PDF - 260.58 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бех І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бех І. Д. Рефлексивно-експліцитний метод у формуванні морально стійкої особистості / І. Д. Бех // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 54-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського