Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Ничкало Н. 
Професійна педагогіка і психопедагогіка праці у діалектичному взаємозв’язку / Н. Ничкало // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 42-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_7
Обгрунтовано теоретичну, практичну, технологічну функції педагогіки, реалізація першої з яких здійснюється на описовому, діагностичному та прогностичному рівнях. Констатовано необхідність здійснення міждисциплінарних досліджень та визначено напрями розвитку психопедагогіки праці в контексті актуалізації інтегративного підходу. Досліджено теоретичні та методологічні основи становлення педагогіки праці, професійної педагогіки. Виокремлено основні підходи до: психолого-педагогічних аспектів прогнозування потреб ринку праці у кваліфікованих робітниках на загальнодержавному і регіональному рівнях; акцентовано увагу на необхідності розвитку соціального партнерства, посиленні відповідальності за якісну підготовку і підвищення кваліфікації робітників, законодавчого забезпечення підготовки конкурентоспроможних робітників на ринку праці. Зазначено, що за умов зміни професій протягом активного періоду життєдіяльності людини зростає потреба в дослідженні проблем професійної педагогіки.Обоснованы теоретическая, практическая, технологическая функции педагогики, реализация первой из которых осуществляется на описательном, диагностическом и прогностическом уровнях. Констатирована необходимость осуществления междисциплинарных исследований и определены направления развития психопедагогики труда в контексте актуализации интегративного подхода. Исследованы теоретические и методологические основы становления педагогики труда, профессиональной педагогики. Выделены основные подходы к психолого-педагогическим аспектам прогнозирования потребностей рынка труда в квалифицированных рабочих на общем государственном и региональном уровнях; акцентировано внимание на необходимости развития социального партнерства, усилении ответственности за качественную подготовку и повышение квалификации рабочих, законодательного обеспечения подготовки конкурентоспособных рабочих на рынке труда. Отмечено, что в условиях трансформации социальных требований общества возрастает потребность в исследовании проблем профессиональной педагогики в сегменте постоянного изменения профессии в течение активного периода жизнедеятельности человека.The article revealed that the professional pedagogy studies problems of the theory and practice of vocational education and training, the relationship between these categories at different stages of professional development of the individual employee. Justified the position of psycho-pedagogical aspects of forecasting needs of the labor market for skilled workers at the national and regional levels.
  Повний текст PDF - 305.722 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ничкало Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ничкало Н. Професійна педагогіка і психопедагогіка праці у діалектичному взаємозв’язку / Н. Ничкало // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 42-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського