Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Зязюн І. 
Психопедагогіка московської психологічної школи / І. Зязюн // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 33-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_6
Досліджено витоки психологічної педагогіки, об’єктом якої є реальна практика учіння в системі педагогічної взаємодії суб’єктів педагогічної дії: педагога і учня, на базі якої формулюються загальні принципи учіння, що є базовим підґрунтям психологічної теорії. Підкреслено актуальність ідеї зв’язку учіння і розвитку, психологічний смисл якого полягає в тому, що учіння не тотожне розвитку, але впливає на нього. Виділено основні закономірності класичних концепцій розвитку психіки, зокрема теорії діяльності (О.М. Леонтьєв), теорії розвивального учіння (В. Давидов): положення про дві групи (природні задатки, зовнішнє оточення), існування універсальних законів розвитку психіки, які об’єднують онтогенетичний та філогенетичний розвиток. Виокремлено типи провідної діяльності та їх взаємодію; визначено її особливості: диференціювання нових видів діяльності; психологічні зміни в особистості дитини, які виникають під час певного виду діяльності.Исследованы истоки психологической педагогики, объектом которой является реальная практика учения в системе педагогического взаимодействия субъектов педагогического взаимодействия – педагога и ученика – на базе которой формулируются общие принципы учения, являющиеся базовым основанием психологической теории. Подчеркнута актуальность идеи взаимосвязи учения и развития, психологический смысл которого заключается в том, что учение не тождественно развитию, но влияет на него. Выделены основные закономерности классических концепций развития психики, в частности теории деятельности (А. Н. Леонтьев), теории развивающего учения (В. Давыдов): положение о двух группах (природные задатки, внешнее окружение), существование универсальных законов развития психики, которые объединяют онтогенетический и филогенетический виды развития. Выделены типы ведущей деятельности и их взаимодействие, определены ее особенности: дифференцирование новых видов деятельности, психологические изменения в личности ребенка, которые возникают при выполнении определенного вида деятельности.The article investigates the origins of psychological pedagogy, the object of which is real practice of learning as interaction between two subjects of teaching – a teacher and a student. This is the only reliable and important way to use the psychological theory on which formulates the general principles of learning. A teacher, building its practical act on a scientific basis learns to recognize and examine the psychological truth, and not take it for granted as a finished product.
  Повний текст PDF - 284.47 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Зязюн І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Зязюн І. Психопедагогіка московської психологічної школи / І. Зязюн // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 33-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського