Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Кудин В. А. 
Гносеологические истоки современной педагогики / В. А. Кудин // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 26-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_5
Сделан философский экскурс в проблематику предмета и объекта педагогики. Подвергнуто сомнению утверждение о главном назначении педагогики как науки об обучении и воспитании. Подчеркнуто дуальное единство современной педагогики как науки и искусства. Проанализированы гносеологические истоки педагогики, требующие понимания триединой задачи педагогического образования и осмысления новых подходов к взаимодействию человека и природы, в частности передача обучающимся основ тех знаний, которые исследованы наукой; формирование представлений о культурных ценностях, привитие нравственных норм поведения и взаимоотношений между людьми; неразрывная связь человека с природой. С точки зрения автора, ориентиры развития человечества как вида могут быть достигнуты при условии построения их на ценностях подлинной культуры, которые могут быть достигнуты с помощью педагогики как науки и как искусства формирования нового человека.Зроблено філософський екскурс у проблематику предмета та об'єкта педагогіки. Піддано сумніву твердження про головне призначення педагогіки як науки про навчання і виховання. Підкреслено дуальну єдність сучасної педагогіки як науки і мистецтва. Проаналізовано гносеологічні витоки педагогіки, що вимагають розуміння триєдиного характеру педагогічної освіти та осмислення нових підходів до взаємодії людини і природи, зокрема передача основ тих знань, які досліджені наукою; формування уявлень про культурні цінності, прищеплювання моральних норм поведінки та взаємовідносин між людьми; нерозривний зв'язок людини з природою. З точки зору автора, орієнтири розвитку людства як виду можуть бути досягнуті за умови побудови їх на цінностях справжньої культури, які можуть бути досягнуті за допомогою педагогіки як науки і як мистецтва формування нової людини.The author considers the problem of the modern pedagogy on the one hand as a science and the other – as art, that requires the continuous improvement of each teacher as pedagogical skills. Analyzed the epistemological origins of pedagogy that require deep understanding of modern scientific discoveries, in all areas of knowledge and new approaches to the relationship between man and nature. The author also stresses that the epistemological origins cause the formation of a new level of professional development of teachers.
  Повний текст PDF - 230.616 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кудин В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кудин В. А. Гносеологические истоки современной педагогики / В. А. Кудин // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 26-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського