Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Резнік С. М. 
Психолого-педагогічні умови розуміння студентами навчального матеріалу / С. М. Резнік // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 2. - С. 47-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_2_9
Визначено психолого-педагогічні умови забезпечення розуміння студентами навчального матеріалу. Такими умовами є: активність студентів, визначення розуміння учбового матеріалу як окремої мети учбового процесу, діалогічність викладання в системі "викладач-студент", що знаходить своє відбиття у виборі педагогом доцільних форм, методів і засобів навчання, цілеспрямована організація викладачем навчального процесу, орієнтованого на розуміння матеріалу, що вивчається, заохочення індивідуальних інтерпретацій студентів і коментування учбового матеріалу. Акцентовано увагу на аналізі терміну "інтерпретація" з позицій герменевтики та психології, в якому поєднуються когнітивний і ціннісно-смисловий процеси. Запропоновано використання таких завдань, в яких використовується метод конкретних ситуацій, розкрито етапи побудови практичного заняття: на першому вирішується завдання актуалізації набутих на лекції знань, на другому - використання завдань, спрямованих на розуміння й критичне осмислення навчального матеріалу, на наступному - аналіз досліджуваних понять у динаміці з використаннням активних методів навчання (дискусія, аналіз конкретних навчально-практичних ситуацій, розігрування ситуацій у ролях, ділові ігри). Це сприяє не тільки поглибленню розуміння студентами теоретичних принципів, але й формуванню у них практичних умінь і навичок, забезпеченню зацікавленості студентів у розвитку професійної компетентності, розумінню можливих способів вирішення практичних стиуацій, формуванню ціннісного сприйняття освіти.Определены и обоснованы психолого-педагогические условия обеспечения глубокого понимания студентами учебного материала. Такими условиями являются активность студентов, определение понимания учебного материала студентами как отдельной цели учебного процесса, диалогичность преподавания, поощрение индивидуальных интерпретаций студентов, комментирования учебного материала.In the article certain and grounded psychological and pedagogical terms of providing of the deep understanding the understanding the students of educational material. Such terms are activity of students, determination of understanding of educational material students, as to the separate purpose of educational process, teaching, dialoging, encouragement of individual interpretations of students, commentations of educational material.
  Повний текст PDF - 214.585 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Резнік С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Резнік С. М. Психолого-педагогічні умови розуміння студентами навчального матеріалу / С. М. Резнік // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 2. - С. 47-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_2_9.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського