Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Пономарьов О. С. 
Освіта і кластерний вектор інноваційного розвитку / О. С. Пономарьов // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 2. - С. 39-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_2_8
Розглянуто кластерний підхід до організації взаємодії бізнесу, влади та вищої школи, його переваги, серед яких системність, чітка спрямованість на інновації, комплексний розвиток територій. Розкрито сутність кластерного аналізу, його класифікацію, роль в інноваційному розвитку країни, практичний досвід успішного застосування. Актуальність самої ідеології кластера зумовлена наявністю якісного кадрового забезпечення інноваційного розвитку, реалізацією умов для підготовки справжніх інноваторів, основною характеристикою яких стають здатність генерувати інновації та потреба в належному їх використанні. Світове освітнє середовище в умовах кластерів пристосовується до вимог постіндустріального суспільства й інноваційного типу розвитку. В даному контексті зазначено, що бізнес має бути законодавцем у визначенні змісту та характеру підготовки фахівців, забезпечити високу якість освітніх і наукових послуг університетів для учасників кластера, створити інноваційні механізми, які б інтегрували ВНЗ у регіональну кластерну спільноту, що сприятиме інноваційному розвитку самої освіти. На прикладі співпраці кафедри НТУ "ХПІ" з компанією "Телесенс" та кафедри педагогіки і психологіі УСС, заводу "Південкабель" і Харківської міської ради доведено координаційну роль органів державної влади у формуванні кластерів. Перспективною формою партнерства бізнесу і освіти є створення у бізнес-структурах кластера спеціальних підрозділів, які сприяли б творчості фахівців.Отмечено, что основной чертой постиндустриального общества стал инновационный характер развития. Системную разработку и использование инноваций как фактор конкурентоспособности обеспечивают кластеры. В их деятельности важную роль играет система образования. Она формирует для них кадровое обеспечение и получает стимул собственного инновационного развития.The basic line of postindustrial society was become by innovative character of development. System forming and use of innovations as a factor of competitiveness is provided by clusters. In their activity an important role is played by the system of education. It forms for them the skilled providing and gets the stimulus of own innovative development.
  Повний текст PDF - 225.624 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пономарьов О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пономарьов О. С. Освіта і кластерний вектор інноваційного розвитку / О. С. Пономарьов // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 2. - С. 39-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_2_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського