Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Петров О. О. 
Системний підхід до формування лінґво-соціокультурної компетентності майбутніх учителв іноземних мов / О. О. Петров // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 1. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_1_7
Обгрунтовано застосування системного підходу до формування лінгвосоціокультурної компетентності (ЛСКК) майбутніх учителів іноземних мов з урахуванням системного підходу. Виокремлено етапи застосування системного підходу до педагогічних досліджень; показано переваги системного аналізу як одної з форм конкретної його реалізації та найбільш ефективного методу розв'язання складних проблем. Уточнено поняття "компетентність" у зв'язку з ЛСКК як спеціально організованої сукупності компонентів і зв'язків між ними, які забезпечують достатній рівень здатності й готовності розв'язувати лінгвосоціокультурні завдання, вибудовувати стратегію їх досягнення та критично й адекватно оцінювати одержаний результат. Розкрито зміст структурних компонентів ЛСКК: мотиваційно-цільового, процесуально-змістового, результативно-оцінного, які є інтегральним результатом опанування ЛСКК, перебувають у постійній взаємодії, безперервно реалізуються та оновлюються, унаслідок чого розвивається ціннісне ставлення учителів іноземної мови до формування і вдосконалення ЛСКК. Підсумовано, що лише за умов розглядання ЛСКК як мети фахової підготовки учителів іноземної мови ЛСКК набуває логічно окресленої практичної важливості.Обосновано применение системного подхода к формированию лингвосоциокультурной компетентности (ЛСКК) будущих учителей иностранных языков с учетом системного подхода. Выделены этапы применения системного подхода к педагогическим исследованиям. Показаны преимущества системного анализа как одной из форм конкретной его реализации и наиболее эффективного метода решения сложных проблем. Уточнено понятие "компетентность" в связи с ЛСКК как специально организованной совокупности компонентов и связей между ними, которые обеспечивают достаточный уровень способности и готовности решать лингвосоциокультурные задачи, выстраивать стратегию их достижения, а также критически и адекватно оценивать полученный результат. Раскрыто содержание структурных компонентов ЛСКК: мотивационно-целевого, процессуально-содержательного, результативно-оценочного, которые являются интегральным результатом овладения ЛСКК, находятся в постоянном взаимодействии, непрерывно реализуются и обновляются, вследствие чего развивается ценностное отношение учителей иностранного языка к формированию и совершенствованию ЛСКК. Подытожено, что только при рассмотрении ЛСКК как цели профессиональной подготовки учителей иностранного языка ЛСКК приобретает логически очерченную практическую важность.The article deals with the usage pf the system approach to the formation of linguistically-socially-cultural competence, the structural components of the notion are marked, the specific character and regularities of the formation of the mentioned competence in the process of the professional training of intending teachers of foreign languages are defined.
  Повний текст PDF - 199.765 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Петров О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Петров О. О. Системний підхід до формування лінґво-соціокультурної компетентності майбутніх учителв іноземних мов / О. О. Петров // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 1. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_1_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського