Наукова періодика України Теорія і практика управління соціальними системами


Авшенюк Н. М. 
Транснаціональна взаємодія університетів в умовах євроатлантичної інтеграції / Н. М. Авшенюк // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 1. - С. 76-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_1_14
Проаналізовано транснаціональні аспекти взаємодії університетів розвинених англомовних країн та формування мережевих моделей їх співпраці у міжнародному освітньому просторі. Розглянуто основні форми та характеристики транснаціональної вищої освіти (ТНО): мобільність студентів та викладачів, інтернаціоналізація навчальних планів та програм тощо. Поняття "ТНО" розкрито як підготовку фахівців, здатних ефективно працювати в умовах глобального ринку, яка виконує такі основні завдання: зростання фінансових потоків шляхом залучення до навчання іноземних студентів; розширення навчальних планів і можливостей навчання у зарубіжних ВНЗ-партнерах; розширення міжнародної мережі ВНЗ; підвищення якості освіти завдяки обміну знаннями. Інтернаціональну взаємодію вищих шкіл розкрито на прикладах Європейської асоціації викладачів технічних дисциплін (Австрія, 1972 р.), яка за поданням національних асоціацій готує педагогів за сертифікатом "Європейський викладач інженерного ВНЗ" і веде реєстр таких фахівців, а також Європейської Ради міжнародних шкіл та Кембріджського університету та їх програми "Міжнародний сертифікований учитель".Проанализированы транснациональные аспекты взаимодействия университетов развитых англоязычных стран и формирование сетевых моделей их сотрудничества в международном образовательном пространстве. Рассмотрены основные формы и характеристики транснационального высшего образования (ТНО): мобильность студентов и преподавателей, интернационализация учебных планов и программ. Понятие "ТНО" раскрыто как подготовка специалистов, способных эффективно работать в условиях глобального рынка, которая выполняет такие основные задачи: рост финансовых потоков путем привлечения к обучению иностранных студентов; расширение учебных планов и возможностей обучения в зарубежных вузах-партнерах; расширение международной сети вузов; повышение качества образования благодаря обмену знаниями. Интернациональное взаимодействие высших школ раскрыто на примерах Европейской ассоциации преподавателей технических дисциплин (Австрия, 1972 г.), которая по представлению национальных ассоциаций готовит педагогов по сертификату "Европейский преподаватель инженерного вуза" и ведет реестр таких специалистов, а также Европейского Совета международных школ и Кебриджского университета и их программы "Международный сертифицированный учитель".The article is devoted to the one of contemporary tendencies of knowledge society development, which is the internationalization of higher education, particularly to its external issues - transnational higher education. The author analyses the main forms and characteristics of the phenomenon under investigation, namely student' and teachers' mobility, curriculum internationalization, creation of regional and international universities networks etc.
  Повний текст PDF - 203.548 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Авшенюк Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Авшенюк Н. М. Транснаціональна взаємодія університетів в умовах євроатлантичної інтеграції / Н. М. Авшенюк // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 1. - С. 76-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_1_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського