Наукова періодика України Проблеми тертя та зношування


Maksymov V. O. 
Utilization of the aircraft flight data for assessment of the aviation wheel brakes energy strength / V. O. Maksymov, O. I. Yurchenko // Проблеми тертя та зношування. - 2019. - № 2. - С. 85-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ptz_2019_2_13
Запропоновано використання польотної інформації для оцінки енергонавантаженості авіаційних колісних гальм. Метою проведення такого аналізу енергонавантаженості гальмівних пристроїв повітряного судна (ПС) було уточнення експлуатаційного спектру навантаженості фрикційних елементів для подальшого використання в імітаційній моделі формування потоку зйомів гальмівних пристроїв. Відомо, що експлуатаційний ресурс фрикційного вузла авіаційного колісного гальма визначається інтенсивністю зношування його фрикційних елементів (дисків) й ця інтенсивність залежить від рівня кінетичної енергії, яку гальмо поглинає при посадці повітряного судна. Навантаженість фрикційного вузла авіаційного гальма це частка енергії поступального руху ПС на етапі післяпосадкового пробігу, яка поглинається та розсіюється одним гальмівним пристроєм. Під час пробігу на повітряне судно діють сили аеродинамічного опору, зворотна тяга гвинтів або реверсна тяга двигунів, гальмівна сила, яка виникає за рахунок роботи фрикційного вузла, сила тертя кочення, сила ваги повітряного судна та підйомна сила. Для визначення навантаженості гальма з об'єктивної польотної інформації було визначено посадкову масу повітряних суден, швидкості початку гальмування та рулювання, роботу реверсу й аеродинамічних сил. Для дослідження було обрано чотири типи повітряних суден із різною максимальною злітною масою, різної конфігурації та різними типами і кількістю двигунів. Застосовуючи певні математичні залежності було проведено розрахунки й доведено, що частка енергії, яка поглинається силою тертя кочення пневматиків складає 3 % від повної посадкової енергії повітряного судна. Визначено розподіл середнього часу роботи пристрою реверсу або дії зворотної тяги. Оснащеність ПС різними типами гальмівних, аеродинамічних або реверсивних пристроїв, а також інтенсивність їх застосування для поглинання кінетичної енергії поступального руху мають значний вплив на рівень експлуатаційної навантаженості фрикційних вузлів колісних гальм. Визначення повної кінетичної енергії поступального руху повітряного судна на етапі після посадкового пробігу, а також частка енергії, яка поглинається аеродинамічними засобами гальмування і пристрою реверсу (дією зворотної тяги) дозволило, з урахуванням прийняти допущень, визначити навантаженість фрикційного вузла дискового гальма в реальних умовах експлуатації повітряного судна. Одержані дані можуть бути застосовані в подальшому для розрахунку показників техніко-економічної ефективності гальмівних пристроїв за допомогою імітаційного моделювання.
  Повний текст PDF - 432.564 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Maksymov V.
  • Yurchenko O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Maksymov V. O. Utilization of the aircraft flight data for assessment of the aviation wheel brakes energy strength / V. O. Maksymov, O. I. Yurchenko // Проблеми тертя та зношування. - 2019. - № 2. - С. 85-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ptz_2019_2_13.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського