Наукова періодика України Studies in comparative education


Вихрущ А. 
Глобалізація і педагогіка / А. Вихрущ // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 114-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_19
Виокремлено й охарактеризовано позитивні та негативні наслідки глобалізації в педагогіці, зокрема, серед позитивних - відкритість інформаційного простору, розвиток Інтернету, що сприяє утвердженню демократичних цінностей, можливість участі в міжнародних конференціях, обмін і переклад літературних джерел, що сприяє поступовому переходу на новий рівень педагогічної науки в цілому та системи науково-методичного забезпечення зокрема, поява педагогічної періодики якісно нового рівня, моніторинг ефективності освітніх систем, можливість обміну учнями, студентами, викладачами, впровадження тренінгових програм. В умовах глобалізації дедалі більшої актуальності набуває компаративістика, яка поступово переходить від хаотичного опису зарубіжного досвіду до рівня аналітичного порівняння і конкретних пропозицій; перспективним видається моделювання і прогностична оцінка; утворення інтернаціональних колективів дослідників, які зможуть координувати спрямованість творчих пошуків. Серед негативних наслідків названо наступні: надмірний прагматизм нівелює увагу до особистісного розвитку, зменшення значення національних особливостей, зменшення впливу церкви на молодь, зменшення значущості родинних цінностей, виникнення такого явища, як євросироти, відсутність авторитету для сучасної молоді, зростання споживацьких інтересів, старіння суспільства, експорт інтелектуальної еліти, нівелювання патріотичних мотивів і некритичне сприймання інших культур.Выделены и охарактеризованы положительные и отрицательные последствия глобализации в педагогике, в частности, среди положительных - открытость информационного пространства, утверждение демократических ценностей, переход на новый уровень педагогической науки в целом и системы научно-методического обеспечения в частности, появление педагогической периодики качественно нового уровня, мониторинг эффективности образовательных систем, возможность обмена учениками, студентами, преподавателями, внедрение тренинговых программ. В условиях глобализации все большую актуальность приобретает компаративистика, которая постепенно переходит от хаотического описания зарубежного опыта до уровня аналитического сравнения и конкретных предложений. Перспективным представляется моделирование и прогностическая оценка образования интернациональных коллективов исследователей, которые смогут координировать направленность творческих поисков. Среди негативных последствий названы следующие: чрезмерный прагматизм нивелирует внимание к личностному развитию, уменьшение значения национальных особенностей, уменьшение влияния церкви на молодежь, уменьшение значимости семейных ценностей, возникновение такого явления, как евросироты, отсутствие авторитета для современной молодежи, рост потребительских интересов, старение общества, экспорт интеллектуальной элиты, нивелирование патриотических мотивов и некритическое восприятие других культур.Globalization in modern world raises different issues, both harmful and beneficial. Quite a number of them deal with educational theory and practice. The principal works by Ukrainian educationalists on globalization are analyzed. Some international approaches to globalization have been paid attention to. The author shows their interdependence, which, in its turn, results in energy and environmental crisis, moral and spiritual values devaluation, unstable political and economic situation. The article presents different globalization aspects: economic aspect is shown through investments in education; cultural globalization which is presented at the angle of preserving national identity, combining traditional culture and modernism; educational globalization under the influence of transnational financial groups.
  Повний текст PDF - 306.929 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вихрущ А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вихрущ А. Глобалізація і педагогіка / А. Вихрущ // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 114-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вихрущ Анатолій Володимирович (1955–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського