Наукова періодика України Studies in comparative education


Чугай О. 
Особливості навчання дорослих в освітній теорії та практиці США / О. Чугай // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_11
Розглянуто особливості навчання дорослих в освітній теорії та практиці США. Розкрито сутність поняття "дорослий". Проаналізовано дослідження дорослого періоду життя американськими вченими, в основі яких виокремлено наступні підходи: розумові здібності знижуються в дорослому віці; залишаються незмінними; знижуються частково, в цілому залишаючись незмінними або навіть покращуються за деякими показниками. Деталізовано окремі положення "Теорії множинних інтелектів", за якою існує вербальний, логіко-математичний, візуальний, кінестатичний, міжособистісний, внутрішньо особистісний, музичний і натуралістичний інтелект. Викладено ключові позиції цієї теорії, зокрема наявність у кожної людини здібностей до певної діяльності. В одних - це універсальні здібності, а в інших – тільки у якійсь вузькій галузі; по-друге, розвиток у більшості людей будь-якого типу інтелекту до адекватного рівня компетентності; по-третє, взаємодія різних типів інтелектів, наявність безлічі способів розвитку того чи іншого інтелекту. Констатовано, що освіта дорослих, яка поділяється на формальну, неформальну та інформальну, надає можливість американським громадянам суттєво покращити своє становище на ринку праці. Названо базові поняття в розумінні особливостей навчання дорослих: самокероване, трансформаційне, емпіричне та ситуативне навчання, в основі яких - наявність досвіду у дорослих. Викладено окремі аспекти таких моделей навчання дорослих, як цикл Боуда та цикл Колба, в яких погіршення деяких функцій, пов'язаних із запам'ятовуванням, є частиною нормального процесу старіння, що не стає на заваді навчання дорослих.Рассмотрены особенности обучения взрослых в образовательной теории и практике США. Раскрыта сущность понятия "взрослый". Проанализированы исследования особенностей взрослого периода жизни американскими учеными, в основе которых выделены следующие подходы: умственные способности снижаются с возрастом; остаются неизменными; снижаются частично, в целом оставаясь неизменными или даже улучшаются по некоторым показателям. Детализированы отдельные положения "Теории множественных интеллектов", согласно которой существуют вербальный, логико-математический, визуальный, кинестетический, межличностный, внутренне личностный, музыкальный и натуралистический интеллект. Изложены ключевые позиции этой теории, в частности наличие у каждого человека способностей к определенной деятельности. У одних - это универсальные способности, а у других – только в какой-то узкой области; во-вторых, развитие у большинства людей любого типа интеллекта до адекватного уровня компетентности; в-третьих, взаимодействие различных типов интеллектов. Констатировано, что образование взрослых делится на формальное, неформальное и информальное, дающее возможность американским гражданам существенно улучшить свое положение на рынке труда. Названы базовые понятия в понимании особенностей обучения взрослых: самоуправляемое, трансформационное, эмпирическое и ситуативное обучение, в основе которого лежит наличие опыта у взрослых. Изложены некоторые аспекты таких моделей обучения взрослых, как цикл Боуда и цикл Колба, в которых ухудшение некоторых функций, связанных с запоминанием, является частью нормального процесса старения, не мешающего обучению взрослых.In the article the investigation of adulthood is analyzed; processes which have an impact onthe ability of adults to learn are defined. The article deals with the issues of investigation andgeneralization of adult learning peculiarities in educational theory and practice of the United States.The common understanding of the three subsystems of adult education based on social and personalsignificance of educational needs and opportunities to meet them is analyzed. Different approaches to the definition of "adult" in terms of psychological maturity, social roles and chronological age are investigated.
  Повний текст PDF - 343.797 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чугай О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чугай О. Особливості навчання дорослих в освітній теорії та практиці США / О. Чугай // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чугай Оксана Юріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського