Наукова періодика України Психологічні перспективи


Kalamazh R. V. 
Illusion of Knowing in Metacognitive Monitoring: Review of Possible Causes and Consequences / R. V. Kalamazh, M. M. Avhustiuk // Психологічні перспективи. - 2018. - Вип. 32. - С. 109-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2018_32_12
Розглянуто можливі причини та наслідки ілюзії знання в метакогнітивному моніторингу навчальної діяльності студентів за допомогою різних видів інформації, що подана до опрацювання, а також через особистісні, когнітивні, метакогнітивні й індивідуальні психологічні характеристики студентів (n = 262; M = 19,5; SD = 1,87). Відповідно до отриманих результатів, ілюзія знання, виникаючи здебільшого в проспективних судженнях про вивчене, може бути спричинена видом інформації (простежено вищі рівні ілюзії знання у твердженнях), тестового завдання (у запитаннях із багатьма варіантами відповіді), обсягом тексту (вищі рівні ілюзії знання спостерігали в більших за обсягом текстах) та стилем (надмірна впевненість під час опрацювання тестів художнього стилю). Дівчата показали вищі показники надмірної впевненості, а загалом ілюзія знання більш притаманна для молодшої вікової групи студентів, особливо тих, котрі мають нижчі рівні навчальної успішності. Окреслено можливі наслідки ілюзії знання, способи її нівелювання та перспективи майбутніх досліджень.
  Повний текст PDF - 206.813 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Kalamazh R.
  • Avhustiuk M.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Kalamazh R. V. Illusion of Knowing in Metacognitive Monitoring: Review of Possible Causes and Consequences / R. V. Kalamazh, M. M. Avhustiuk // Психологічні перспективи. - 2018. - Вип. 32. - С. 109-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2018_32_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського