Наукова періодика України Психологічні перспективи


Стасюк М. І. 
Моніторинг емоційної сфери педагога / М. І. Стасюк // Психологічні перспективи. - 2017. - Вип. 29. - С. 291-301. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2017_29_27
Висвітлено питання психологічного моніторингу емоційних станів педагога. Указано, що педагогічна діяльність характеризується напруженням, великою кількістю стрес-факторів, тому моніторинг емоційних станів є передумовою професійного зростання педагога і запобігає виникненню професійних деформацій. Психологічний моніторинг розглядається як складна організаційна технологія фіксації, аналізу й узагальнення інформації про емоційні стани педагога задля виявлення тенденцій та закономірностей його професійно-особистісного розвитку. Під час проектування психологічного моніторингу емоційних станів педагога здійснено постановку проблеми і завдань, пошук і апробацію засобів моніторингу, організацію експертних процедур з подальшим аналізом та підготовкою рекомендацій. Показано, що завдяки циклічності, оперативності, прогностичності моніторинг сприяє пошуку резервів активізації особистісного потенціалу, підвищенню ефективності діяльності, особистісному зростанню педагога у всіх сферах його життя. Об'єктивність отриманих даних забезпечено наявністю зворотного зв'язку, психологічного інструментарію, який надає змогу відстежувати та фіксувати результати на контрольних (вхідному і підсумковому) етапах моніторингу, можливістю перевірки й оцінки стану професійного зростання, його відстеження за колегіально створеним еталоном та прогнозування подальшого професійно-особистісного розвитку педагога. За допомогою комплексу психодіагностичних методик виявлено особливості емоційно-мотиваційних станів досліджуваних, зокрема мотивації досягнення успіху, вираження фрустрованості, напруження, резистенції й виснаження. Розглянуто фрустрацію і стрес як першопричини виникнення проблем педагогів у професійній сфері: фрустрація супроводжується розчаруваннями, відчаєм, тривогою, озлобленістю й негативно впливає на життєдіяльність організму, виснажує нервову систему, стрес характеризується негативними емоційними переживаннями, захисними реакціями, нервово-психічним напруженням тощо. Обгрунтовано важливість відстеження та психологічної корекції негативних емоційних станів педагога як передумови їх професійного зростання. За допомогою методів математичної статистики, зокрема кутового перетворення Фішера (<$E phi sup *>), підтверджено ефективність запропонованої системи психокорекційних заходів на вхідному й підсумковому етапах психологічного моніторингу емоційних станів педагога.
  Повний текст PDF - 218.259 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стасюк М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стасюк М. І. Моніторинг емоційної сфери педагога / М. І. Стасюк // Психологічні перспективи. - 2017. - Вип. 29. - С. 291-301. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2017_29_27.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стасюк Марія Іванівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського