Наукова періодика України Психологічні перспективи


Вічалковська Н. К. 
Метафора як засіб соціалізації дітей молодшого шкільного віку / Н. К. Вічалковська, О. Є. Іванашко // Психологічні перспективи. - 2016. - Вип. 28. - С. 21-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2016_28_5
Надано психологічний та науковий аналіз метафори. Визначено базові компоненти розуміння метафори молодшими школярами. Розуміння й розпізнавання метафори дітьми розглянуто в контексті співвідношення діяльності та її осмислення. Обгрунтовано положення про те, що діагностика розпізнавання метафори дітьми має включати не лише контроль правильності виконання деякої дії, а й контроль правильності обгрунтування й осмислення цієї дії. Проаналізовано експериментальні дослідження розуміння й розпізнавання метафор дітьми, котрі використовують тільки критерій правильності виконання дій. Експериментальні дані науковців свідчать про те, що, на відміну від розуміння, розпізнавання метафори викликає значні труднощі. Ці дані узгоджуються з відомим фактом більш пізнього усвідомлення і формування у дітей реальності мови та мовлення порівняно з реальністю предметів зовнішнього світу й дій з ними. Отже, метафора дисгармонує з багатьма параметрами і практичного, і наукового дискурсу. Водночас її використовують і в побуті, і в науці. Метафора узгоджується з експресивно-емоційною функцією практичної мови. Проте більш важливе друге її джерело: метафора відповідає здатності людини вловлювати та створювати подібність між надто різними індивідами й класами об'єктів. Серед засобів соціалізації особистості поглибленого наукового вивчення потребують ті з них, які можна цілеспрямовано вдосконалювати для ефективного застосування в навчально-виховному процесі в загальноосвітній школі, починаючи вже з перших класів. Адже діти молодшого шкільного віку мають специфічні труднощі соціалізації, постають перед проблемою адаптації до нової соціальної ролі, нового статусу, що є серйозним випробовуванням їх психічних та фізичних можливостей.
  Повний текст PDF - 644.968 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вічалковська Н.
  • Іванашко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вічалковська Н. К. Метафора як засіб соціалізації дітей молодшого шкільного віку / Н. К. Вічалковська, О. Є. Іванашко // Психологічні перспективи. - 2016. - Вип. 28. - С. 21-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2016_28_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вічалковська Наталія Калинівна (психологічні науки)
  • Іванашко Оксана Євгенівна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського