Наукова періодика України | Психологічні перспективи | ||
Дучимінська Т. І. Психологічний аналіз складників когнітивного компонента особистісної безпорадності в навчальній діяльності студентів / Т. І. Дучимінська // Психологічні перспективи. - 2016. - Вип. 28. - С. 118-129. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2016_28_13 Проаналізовано поняття безпорадності та обгрунтовано, що песимістичний атрибутивний стиль є основним фактором ризику розвитку особистісної безпорадності людини. Визначено основні діагностичні критерії сформованості особистісної безпорадності: песимістичний атрибутивний стиль, низька самооцінка й концентрація особистості на власних негативних емоційних станах, низька мотивація досягнення й рівень суб'єктивного контролю. Виділено групи досліджуваних із високим рівнем безпорадності та її протилежної характеристики - самостійності. Виявлено, що когнітивний компонент безпорадності проявляється в песимістичному сприйманні негативних подій (невдач), поясненні їх виникнення постійними й глобальними причинами (генералізація невдач), високому рівні персоналізації невдач та доповнюється іншими характеристиками когнітивної сфери "безпорадних" студентів: нереалістичністю у вчинках і стосунках, нестачею гнучкості, практичного складу розуму, високою чутливістю до невдач та помилок тощо. Емпірично підтверджено взаємозв'язок показників когнітивного компонента безпорадності з мотиваційними характеристиками особистості студента. Виявлено, що песимістичний атрибутивний стиль поєднується з низькою потребою в досягненні, низьким рівнем прагнення до знань та пізнавальної активності й низькою навчальною успішністю. Студентам із високим рівнем особистісної безпорадності притаманні низький рівень мотиву досягнення, знижена внутрішня мотивація навчання, вираженість тривожності та гніву як переважних емоційних станів у процесі навчальної діяльності. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Дучимінська Т. І. Психологічний аналіз складників когнітивного компонента особистісної безпорадності в навчальній діяльності студентів / Т. І. Дучимінська // Психологічні перспективи. - 2016. - Вип. 28. - С. 118-129. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2016_28_13.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |