Наукова періодика України Психологічні перспективи


Чагарна С. Є. 
Діагностика психологічної готовності до шкільного навчання дітей із особливими потребами / С. Є. Чагарна // Психологічні перспективи. - 2015. - Вип. 25. - С. 291-301. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2015_25_28
Розглянуто проблему психологічної готовності до шкільного навчання дітей із особливими потребами. Зазначено, що готовність до шкільного навчання - багатоаспектне явище, що включає відповідні психологічні, фізіологічні, фізичні й психічні характеристики вікового розвитку дитини, за допомогою яких вона здатна брати участь у систематичному шкільному навчанні. На основі теоретичного узагальнення досліджуваної проблеми з'ясовано низку особливостей психологічної готовності до шкільного навчання: рівень сформованості пізнавальної діяльності, соціально-комунікативних навичок, емоційно-вольової сфери, навчальної мотивації, актуальних знань і уявлень про довкілля. Аналіз загальної та спеціальної літератури показав, що впродовж останніх десятиліть у вітчизняній психології накопичений досить великий досвід діагностики готовності до школи та найбільш гостро це питання постає, коли йдеться про дітей, котрі розвивалися в несприятливих умовах, зокрема за умов слухової депривації. Практичне значення досліджуваної проблеми зумовлено і тенденцією скорочення термінів навчання у спеціальній школі, і спрямованістю освіти на інтегроване навчання. За допомогою методик "Розвиток дрібної моторики", "Розвиток просторової орієнтації, координації рухів", "Ведуча рука", "Порівняй за формою", "Переплетені лінії", "Впізнавання фігур", "Що зайве?", "Знайти пару", "Яке обличчя?", "Палички та рисочки?", "Школа", "Погано-добре", "Профіль соціального розвитку дитини" виявлено особливості інтелектуальної, мотиваційної, емоційно-вольової, комунікативної готовності дітей із порушеннями слуху. Показано, що діти з порушеннями слуху характеризуються достатнім рівнем розвитку емоційно-вольової готовності до шкільного навчання; різнорідністю мовленнєвої готовності, що полягає в різних рівнях оволодіння словниковим запасом, діалогічним і зв'язним мовленням; вторинні відхилення, які виникають унаслідок слухової депривації, виступають причиною своєрідності розвитку сенсорики і мислення; найбільш значимими є соціальні мотиви; ігрові мотиви; мотиви, пов'язані із зовнішньою атрибутикою шкільного життя.
  Повний текст PDF - 2.8 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чагарна С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чагарна С. Є. Діагностика психологічної готовності до шкільного навчання дітей із особливими потребами / С. Є. Чагарна // Психологічні перспективи. - 2015. - Вип. 25. - С. 291-301. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2015_25_28.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чагарна Світлана Євгеніївна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського