Наукова періодика України | Психологічні перспективи | ||
Меднікова Г. І. Шляхи та засоби сприяння становленню особистісної зрілості студентів / Г. І. Меднікова // Психологічні перспективи. - 2014. - Вип. 24. - С. 227-238. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2014_24_22 Представлено результати розроблення програми сприяння становленню особистісної зрілості студентів й емпіричної перевірки її ефективності. В основу розроблення програми покладено розуміння особистісної зрілості як системної якості особистості, яка породжується системою й зумовлена специфікою взаємодії її елементів, характером їх взаємозв'язків. Як елементи (підсистеми) системи особистості, які іманентні процесу становлення особистісної зрілості, автор визначає самосвідомість у єдності когнітивного (самопізнання), афективного (ставлення до себе) й поведінкового (саморегуляція) компонентів, а також мотиваційно-потребову та ціннісно-смислову сфери особистості. Мета роботи - сприяння становленню особистісної зрілості студентів є підвищення рівня їх особистісної зрілості за рахунок розвитку та корекції вищевказаних елементів (підсистем) системи особистості. Програма включає в себе інформаційний, мотиваційний, особистісний, інструментальний блоки. інформаційний блок спрямований на розкриття сутності феномену особистісної зрілості, закономірностей та системної детермінації її становлення в студентському віці, інформування студентів щодо мети, змісту та структури програми. Мета мотиваційного блоку є забезпечення позитивної мотивації студентів до участі в програмі. Особистісний блок спрямований на розвиток особистісних особливостей студентів, що сприяють становленню їх особистісної зрілості. Мета інструментального блоку - оволодіння студентами навичками та засобами саморегуляції поведінки, діяльності, спілкування. Перевірка ефективності запропонованої програми засвідчила наявність позитивних зрушень у показниках ставлення до себе, саморегуляції, самоактуалізації, смисложиттєвих і ціннісних орієнтацій, захисних механізмів, учбової мотивації студентів, показниках їх особистісної зрілості. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Меднікова Г. І. Шляхи та засоби сприяння становленню особистісної зрілості студентів / Г. І. Меднікова // Психологічні перспективи. - 2014. - Вип. 24. - С. 227-238. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2014_24_22.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |