Наукова періодика України Психологічні перспективи


Краснякова А. О. 
Дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі / А. О. Краснякова // Психологічні перспективи. - 2014. - Вип. 24. - С. 161-171. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2014_24_16
Представлено огляд сучасних теоретичних підходів до розуміння самопрезентації як складного соціально-психологічного феномену, пов'язаного з проблемою соціальної взаємодії. Соціальну взаємодію у сучасному інформаційному суспільстві розглянуто як безперервний процес узгодження самопрезентаційної поведінки його членів. Йдеться про трансформації процесу самопрезентації зумовлені розвитком інформаційно-комунікативних технологій. Підкреслено, що в інформаційному суспільстві наявні необмежені можливості розповсюдження будь-якої інформації про себе. Наголошено, що процес представлення себе в новому віртуальному соціальному просторі відбувається усвідомлено і контрольовано. Підкреслено, що в ідеалі інформація повинна передати одержувачу саме той зміст, який задумував відправник. У сфері політичної комунікації ідеальний варіант комунікації зустрічається рідко. Частіше виникають ситуації, коли адресант створює повідомлення одного змісту, а передбачає розуміння адресатом зовсім іншого сенсу. Акцентовано увагу на тому, що виявлення підтексту політичних повідомлень надає змогу зрозуміти справжні наміри політиків. Наведені результати дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі отримані методом Інтент-аналізу офіційних передвиборних програм кандидатів у президенти 2014 року. З'ясовано, що інтенції кандидатів у президенти маніфестують непримиримість у боротьбі з ворогами, сміливість і рішучість, чесність і порядність, принциповість, відданість ідеологічним принципам, відстоювання власного погляду, компетентність і готовність до рішучих дій. інтенції протистояння, дискредитації, погроз використані як непрямі техніки самопрезентації. Кандидати в президенти намагаються представити соціально-бажані характеристики через проголошення боротьби з внутрішніми ворогами, опозицією, олігархами тощо. На рівні тенденції зафіксовано таке: чим більший політичний досвід має політик за оцінками соціологічних досліджень, тим менше в тексті його програми кількісний показник інтенцій самопрезентації.
  Повний текст PDF - 225.593 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Краснякова А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Краснякова А. О. Дослідження інтенцій самопрезентації в політичному дискурсі / А. О. Краснякова // Психологічні перспективи. - 2014. - Вип. 24. - С. 161-171. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2014_24_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Краснякова Алла Олексіївна (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського