Наукова періодика України Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка


Прошкін В. В. 
Формування готовності майбутніх учителів математики до роботи в класах гуманітарного профілю / В. В. Прошкін, О.В. Панішева // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 25. - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2016_25_11
На основі теоретичного аналізу дослідження означеної проблеми в працях вітчизняних вчених виділено основні компоненти готовності до НДР: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, операційний, рефлексивний. Розглянуто сутність і структуру готовності студентів до науково-дослідної роботи, окреслено співвідношення між поняттями "готовність", "компетентність", "компетенція". Виділено основні функції дослідницької компетентності: особистісно-розвивальна, науково-методологічна, культурологічна, ціннісно-орієнтаційна. Окреслено педагогічні умови оптимізації формування дослідницьких компетенцій як пріоритетного чинника підвищення його професійної компетентності.На основе теоретического анализа данной проблемы в трудах отечественных ученых выделены основные компоненты готовности в НИР: ценностно-мотивационный, когнитивный, операционный, рефлексивный. Рассмотрены сущность и структура готовности студентов к научно-исследовательской работе; прослежена взаимосвязь между понятиями "готовность", "компетентность", "компетенция". Выделены основные функции исследовательской компетентности: личностно-развивающая, научно-методологическая, культурологическая, ценностно-ориентационная. Определены педагогические условия оптимизации формирования исследовательских компетенций как приоритетного фактора повышения профессиональной компетентности.The article analyzes the essence and structure of students' readiness for scientific and research work. It points out correlation of such ideas as "readiness", "competency", "competency", ascertains the main functions of research competence.Розглянуто систему формування готовності майбутніх учителів математики до роботи в класах гуманітарного профілю, що враховує специфіку майбутньої діяльності студента, спрямовану на розвиток професійних якостей, необхідних педагогу при викладанні математики гуманітаріям. З'ясовано, що вона передбачає гуманітаризацію, інтеграцію змісту математичних дисциплін, використання методу доцільно дібраних завдань, застосування активних методів навчання, стимулювання студентів до творчості та підвищення загальнокультурного рівня, гуманізацію взаємин між викладачами та студентами. Встановлено, що система характеризується універсальністю і має такі компоненти: особистісний, цільовий, змістовий, операційний, результативно-рефлексивний. Її основні елементи можуть бути використані із відповідною зміною змісту при підготовці до роботи в гуманітарному класі учителів інших природничо-наукових дисциплін, що може стати предметом подальших наукових пошуків.Рассмотрена система формирования готовности будущих учителей математики к работе в классах гуманитарного профиля, которая учитывает специфику будущей деятельности студента, направленную на развитие профессиональных качеств, необходимых педагогу при преподавании математики гуманитариям. Доказано, что она предусматривает гуманитаризацию, интеграцию содержания математических дисциплин, использование метода целесообразно подобранных задач, применение активных методов обучения, стимулирование студентов к творчеству и повышение общего культурного уровня, гуманизацию взаимоотношений между преподавателями и студентами. Сделан вывод, что предложенная система характеризируется универсальностью и имеет следующие компоненты: личностный, целевой, смысловой, операционный, результативно-рефлексивный. Ее основные элементы могут быть использованы при условии соответствующего изменения содержания в подготовке к работе в гуманитарном классе учителей других естественнонаучных дисциплин, что станет предметом наших дальнейших научных поисков.The article deals with a system of formation of readiness of future mathematics teachers for work in humanities classes which takes into account the specifics of future student activities aimed at development of professional skills necessary for teaching mathematics for humanities. Besides, it provides humanitarization, integration of content of mathematical disciplines, the use of a method according to appropriate tasks, implementation of effective learning methods, encouragement of students for creativity and raising general cultural level and humanization of interaction between teachers and students. The system is characterized as universal and has the following components: personal, targeted, semantic, operational, productive and reflexive. Its basic elements can be used according to changes in the content of training teachers in natural science disciplines for work in humanities class that will be the subject of our further research.
  Повний текст PDF - 424.246 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Прошкін В.
  • Панішева О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Прошкін В. В. Формування готовності майбутніх учителів математики до роботи в класах гуманітарного профілю / В. В. Прошкін, О.В. Панішева // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 25. - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2016_25_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Прошкін Володимир Вадимович (педагогічні науки)
  • Панішева Ольга Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського