Наукова періодика України Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка


Павленко І. С. 
Дидактичний і світоглядний потенціал шкільних предметів гуманітарного циклу / І. С. Павленко // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 21. - С. 41-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2014_21_10
Висвітлено основні аспекти сучасного психолого-педагогічного розуміння дидактичного та світоглядного потенціалу шкільних предметів гуманітарного циклу в контексті формування загальнокультурної компетентності учнів старшої школи. На основі порівняльного аналізу наукових джерел виокремлено специфічні особливості змісту гуманітарних дисциплін, які зумовлюють і специфіку навчальної діяльності у процесі викладання та засвоєння. Доведено, що результатом вивчення предметів гуманітарного циклу має виступати нова цілісна картина світу, яка містить і моделі власної поведінки суб'єкта; гуманітарне пізнання значною мірою спрямоване на пізнання суб'єкта, відповідального за свої висновки, перш за все, перед самим собою; пізнання гуманітарного предмета зливається з сенсоутворенням, з виробленням власного ставлення.Освещены основные аспекты современного психолого-педагогического понимания дидактического и мировоззренческого потенциала школьных предметов гуманитарного цикла в контексте формирования общекультурной компетентности учащихся старшей школы. На основе сравнительного анализа научных источников выделены специфические особенности содержания гуманитарных дисциплин, которые обусловливают и специфику учебной деятельности в процессе преподавания и усвоения. Доказано, что результатом изучения предметов гуманитарного цикла должна выступать новая целостная картина мира, которая содержит и модели собственного поведения субьекта; гуманитарное познание в значительной степени направлено на познание субъекта, ответственного за свои выводы, прежде всего, перед самим собой; познание гуманитарного предмета сливается со смыслообразованием, с выработкой собственного отношения.The article highlights the main aspects of modern psychological and pedagogical understanding of didactic and world-view potential of school humanities in the context of forming high school pupils’ education competence. The peculiarities in the content of the humanities which determine the specific features of the academic work in the process of teaching and learning are distinguished on the basis of scientific sources comparative analysis. The author proves that the purpose of studying humanities should be the new integral picture of the world that contains the models of one’s own behavior; humanitarian knowledge is the knowledge of the subject who is responsible for his actions for himself first of all, studying of the humanitarian subject merges with sense creation and development of one’s own attitude to something.
  Повний текст PDF - 156.634 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Павленко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Павленко І. С. Дидактичний і світоглядний потенціал шкільних предметів гуманітарного циклу / І. С. Павленко // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 21. - С. 41-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2014_21_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Павленко Ірина Сергіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського