Наукова періодика України Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка


Полякова О. 
Історичні аспекти становлення поняття "толерантність" / О. Полякова, О. Знобей // Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка. Психологія. - 2010. - № 2. - С. 10-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2010_2_4
Обумовлено сутність поняття "толерантність". Висвітлено інтерпретацію феномену толерантності, який не втрачає своєї актуальності за будь-якого періоду розвитку історії: в епоху Античності сприйняття толерантності передбачало повагу до людської гідності та культивування помірності; у Середньовіччі формою виявленням толерантності стала віротерпимість; Відродження проголошувало толерантність нормою компромісу між конкуруючими культурами та готовністю до прийняття інших логік і поглядів. Зазначено, що в епоху Бароко елементи толерантності вкладались у зміст таких категорій моральності, як: справедливість, милосердя, мудрість, доброзичливість та любов; за часів Просвітництва толерантність була визнана загальною цінністю й основним компонентом миру та злагоди між релігіями, народами та різними соціальними групами; у ХІХ ст. толерантність розумілася вже як інтегративна характеристика: умова внутрішньої та зовнішньої свободи особистості, можливості здійснення вільного вибору, а отже - як базова характеристика моральної та духовної культури соціуму. Прослідковано генезу поняття "толерантність", яка пов'язана з питанням духовної свободи особистості за умов поділу суспільства на класи, групи, інтереси й уявлення, які неминуче стикалися між собою в конфліктах, що потребували розв'язання. Охарактеризовано поняття "толерантність", яке розглядалось як: повага та визнання рівності; відмова від домінування й насильства; визнання багатовимірності та різноманіття людської культури, норм, вірувань і відмова від зведення цього різноманіття до якоїсь однієї точки зору.Проанализированы исторические истоки понятия "толерантность": эволюции идей толерантности в эпохи Античности, Средневековья, Возрождения, Барокко, Просветительства и в течение ХІХ в. Исследовано генезис понятия "толерантность", которая связана с вопросами духовной свободы личности в условиях деления общества на классы, группы, интересы и видения, которые состыковывались между собой в конфликтах, что требовали разъяснения. Охарактеризовано понятие "толерантность", которое рассматривается как уважение; отказ от насилия; признание разносторонности человеческой культуры, норм, веры и отказ от общности к единой точки зрения.The article is devoted the analysis of historical sources of concept "tolerance", to consideration of evolution of the ideas of tolerance in the epoches in the period of Antiquity, the Middle Ages, Renaissance, Baroque, the Age Enlightenment and during ХІХ century.
  Повний текст PDF - 156.021 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Полякова О.
  • Знобей О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Полякова О. Історичні аспекти становлення поняття "толерантність" / О. Полякова, О. Знобей // Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка. Психологія. - 2010. - № 2. - С. 10-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2010_2_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Полякова Олена Львівна (педагогічні науки)
  • Полякова Оксана Олександрівна (філософські науки)
  • Полякова Ольга Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського