Наукова періодика України Постметодика


Клепко С. Ф. 
Понятійно-категоріальний апарат проектів Закону України "Про вищу освіту". Частина 1: Необхідність уточнення термінів / С. Ф. Клепко // Постметодика. - 2014. - № 1. - С. 9-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2014_1_4
Досліджено понятійно-категоріальний апарат проектів Закону України "Про вищу освіту" (2010 − 2013 рр.), а саме: проект Міністерства освіти, науки, молоді і спорту України, Ю. Р. Мірошниченка, М. З. Згуровського, А. П. Яценюка, С. В. Ківалова. Встановлено, що розробники законопроектів приділяють недостатню увагу визначенню мети національної системи вищої освіти, понять "вища освіта", "система вищої освіти", "структура вищої освіти". Зазначено, що унаслідок цього окремі пропоновані регулятивні заходи виявляються неактуальними і несприятливими для розвитку вищої освіти країни як системи, відповідальної за консолідацію суспільства, його економічний, культурний, освітній та інтелектуальний розвиток. Здійснено розлоге цитування джерел та наведення їх у посиланнях до статті з метою найглибшого обгрунтування тез і полегшення критичного їх розгляду читачем. Звернуто увагу, зокрема на нечіткість наявних дефініцій у невизначеному статусі "післядипломної освіти", яка має бути або частиною вищої освіти, або складовою "освіти впродовж життя". Констатовано, що найповніше систему вищої освіти відображає проект А. П. Яценюка, і це бачення потрібно зберегти в остаточному законопроекті.Исследован понятийно-категориальный аппарат проектов Закона Украины "О высшем образовании" (2010 - 2013 гг.), а именно: проект Министерства образования, науки, молодежи и спорта Украины, Ю. Г. Мирошниченко, Н. С. Згуровского, А. П. Яценюка, С. В. Кивалова. Установлено, что разработчики законопроектов уделяют недостаточное внимание определению цели национальной системы высшего образования, понятиям "высшее образование", "система высшего образования", "структура высшего образования". Отмечено, что в результате этого отдельные предлагаемые регулятивные меры оказываются неактуальными и неблагоприятными для развития высшего образования страны как системы, ответственной за консолидацию общества, его экономическое, культурное, образовательное и интеллектуальное развитие. Осуществлено обширное цитирование источников и приведение их в ссылках статьи с целью глубокого обоснования тезисов и облегчения критического их рассмотрения читателем. Обращено внимание, в частности, на нечеткость имеющихся дефиниций в неопределенном статусе "последипломного образования", которое должно быть или частью высшего образования, или составляющей "образования в течение жизни". Констатировано, что наиболее полно систему высшего образования отражает проект А. П. Яценюка, и это видение нужно сохранить в конечном законопроекте.Studied concepts and categories of the draft Law of Ukraine "On Higher Education" (2010-2013), Namely the project of the Ministry of Education, Science, Youth and Sports of Ukraine, J. R. Miroshnichenko N. S. Zgurovsky, A. P. Yatsenyuk, S. V. Kivalov. Established that the drafters pay insufficient attention to the definition of the purpose of the national system of higher education, the concepts of "higher education", "higher education", "higher education structure." Indicated that as a result of some proposed regulatory measures are irrelevant and unfavorable to the development of higher education in the country as a system responsible for the consolidation of society and its economic, cultural, educational and intellectual development. Done lengthy citation of sources and pointing them in the links to the article for the purpose of profound study author abstracts and facilitate critical consideration readers. Note in particular the lack of clarity in the existing definitions in an uncertain status "postgraduate education" to be part of or higher education, or the 'lifelong learning'. It notes that fully reflects the university system project A. P. Yatsenyuk, and you want to keep that vision in the final draft.Досліджено понятійно-категоріальний апарат проектів Закону України "Про вищу освіту" (2010 - 2013). Зазначено, що нечіткість дефініцій призводить до невизначеного статусу "післядипломної освіти". Щодо неї залишається незрозуміло, є вона частиною вищої освіти чи складовою "освіти впродовж життя". Щоб уникнути такої невизначеності, пропонується послідовно дотримуватися системного підходу, тобто, передусім, оптимізувати усю систему вищої освіти, а не відокремлені її частини. Роглянуто питання щодо моделі переходу "ВНЗ - ринок праці" - "арифметика підготовки кадрів з вищою освітою та питання прирівнювання "спеціалістів" до "магістрів".
  Повний текст PDF - 205.361 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Клепко С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Клепко С. Ф. Понятійно-категоріальний апарат проектів Закону України "Про вищу освіту". Частина 1: Необхідність уточнення термінів / С. Ф. Клепко // Постметодика. - 2014. - № 1. - С. 9-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2014_1_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського