Наукова періодика України Постметодика


Рендюк С. П. 
Професійно-педагогічна підготовка сучасного викладача математики / С. П. Рендюк // Постметодика. - 2014. - № 1. - С. 48-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2014_1_11
Розглянуто проблеми сучасної вищої освіти, зокрема підвищення якості вищої математичної освіти. Виокремлено питання низької престижності вчительської праці, існування невідповідності між суспільною роллю і соціальним статусом учителя. Наголошено на важливості володіння вчителем креативними якостями особистості, які у його творчій педагогічній діяльності стають надійним засобом формування і всебічного розвитку учнів. Зазначено, що сучасну математичну освіту у ВНЗ потрібно розглядати як ряд взаємопов’язаних процесів, які передбачають формування мотивацій, набуття знань та умінь; опанування математичних знань та умінь; розвиток пізнавальної самостійності студентів при застосуванні математичних знань і умінь; використання математичних методів у професійній діяльності. Зосереджено увагу на змісті математичної освіти; формуванні у майбутніх педагогів комплексу математичних компетенцій (ціннісний, знаннєвий, діяльнісний та продуктивний компоненти); покращанні методичної майстерності педагогів; упровадженні проблемного, інтерактивного навчання, новітніх інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховний процес у час суспільно-економічних трансформацій. Вказано на важливість підготовленості педагога до організації не тільки навчально-пізнавальної, а й навчально-дослідницької та науково-дослідницької роботи. Виділено проблему навчального перевантаження студентів, яку автор пояснює відмовою ще у ХХ ст. у вітчизняній дидактиці від поєднання лінійного і концентричного принципів побудови навчальних програм. Рассмотрены проблемы современного высшего образования, в частности повышение качества высшего математического образования. Выделены вопросы низкой престижности учительского труда, существование несоответствия между общественной ролью и социальным статусом учителя. Подчеркнута важность владения учителем креативными качествами личности, которые в его творческой педагогической деятельности становятся надежным средством формирования и всестороннего развития учащихся. Указано, что современное математическое образование в ВУЗ следует рассматривать как ряд взаимосвязанных процессов, предусматривающих формирование мотиваций, приобретения знаний и умений; освоения математических знаний и умений; развитие познавательной самостоятельности студентов при применении математических знаний и умений; использование математических методов в профессиональной деятельности. Сосредоточено внимание на содержании математического образования; формировании у будущих педагогов комплекса математических компетенций (ценностный компонент, компонент знаний, деятельностный компонент, продуктивный компонент); улучшении методического мастерства педагогов; внедрении проблемного, интерактивного обучения, новейших информационно-коммуникативных технологий в учебно-воспитательный процесс в ходе общественно-экономических трансформаций. Указано на важность подготовленности педагога к организации не только учебно-познавательной, но и учебно-исследовательской и научно-исследовательской работы. Выделена проблема учебной перегрузки студентов, которую автор объясняет отказом еще в ХХ в. в отечественной дидактике от сочетания линейного и концентрического принципов построения учебных программ.The problems of modern higher education, by raising the quality of higher mathematics education. Author determined the issue of low prestige of teachers' work, the existence of discrepancies between social role and social status of the teacher. Emphasized the importance of ownership teacher creative personality, who in his creative teaching activities are a reliable means of forming and comprehensive development of students. Indicated that modern mathematics education in higher education should be viewed as a series of interrelated processes that involve the formation of motivation, the acquisition of knowledge and skills; mastery of mathematical knowledge and skills; development of cognitive independence of students in the application of mathematical knowledge and skills; use of mathematical methods in professional activities. The emphasis is on the content of mathematics education; formation of future teachers complex mathematical competencies (value component of knowledge component, activity component, productive component); improving methodological skills of teachers; implementing problem-based, interactive training, new information and communication technologies in the educational process in a social and economic transformation. Specified the importance of training teachers to not only teaching and learning, and teaching and research and for research. Distinguished academic overload problem students, which the author explains the refusal even in the twentieth century in domestic didactics combination of linear and concentric construction principles curriculum.
  Повний текст PDF - 174.202 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Рендюк С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Рендюк С. П. Професійно-педагогічна підготовка сучасного викладача математики / С. П. Рендюк // Постметодика. - 2014. - № 1. - С. 48-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2014_1_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Рендюк Сергій Петрович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського