Наукова періодика України Постметодика


Топузов О. М. 
Логіко-гносеологічний аналіз процесу формування демографічних понять / О. М. Топузов, О. А. Федій // Постметодика. - 2012. - № 3. - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2012_3_9
Здійснено типізацію понять як науково-педагогічної і логічної категорії та найвагомішого елемента теорії пізнання. Висвітлено питання типізації понять, що є необхідною складовою пізнавальної діяльності учнів на прикладі демографічної характеристики населення в шкільному курсі географії. Зауважено, що формування демографічного поняття в учнів у процесі навчання є одним із головних завдань шкільної географічної освіти. Вказано, що саме у процесі типізації реалізується уміння учнів не тільки розуміти поняття, а й використовувати їх у системі географічних знань і буденному житті. Вміщено схеми: типізації понять за змістом та обсягами (рис. 1); формування демографічних понять шляхом узагальнення (рис. 2); поняття як логічна категорія (із прикладами з демографії) (рис. 3). Розглянуто питання конкретизації понять у методичній літературі і практиці шкільного викладання.Осуществлена типизация понятий научно-педагогической и логической категории и весомого элемента теории познания. Освещены вопросы типизации понятий, которые являются необходимой составляющей познавательной деятельности учащихся на примере демографической характеристики населения в школьном курсе географии. Замечено, что формирование демографического понятия у учащихся в процессе обучения является одной из главных задач школьного географического образования. Указано, что именно в процессе типизации реализуется умения учащихся не только понимать понятия, но и использовать их в системе географических знаний и повседневной жизни. Помещены схемы: типизации понятий по содержанию и объему (рис. 1); формирование демографических понятий путем обобщения (рис. 2); понятия как логическая категория (с примерами по демографии) (рис. 3). Рассмотрены вопросы конкретизации понятий в методической литературе и практике школьного преподавания.Carried typing concepts of scientific, educational, logical category and weight of the element of the theory of knowledge. The questions of typing words that are a necessary component of the cognitive activity of students on the example of the demographic characteristics of the population in the school geography course. It is noted that the formation of the concept of the demographic of students in the learning process is one of the main tasks of school geography education. Indicated that it is in the process of being implemented typing skills of students not only understand the concepts, but also to use them in the system of geographical knowledge and everyday life. Placed scheme: typing concepts in content and volume (Fig. 1) the formation of demographic concepts by generalizing (Fig. 2) and the concept as a logical category (with examples on demographics) (Fig. 3). The questions of detail in terms of methodological literature and practice of school teaching.
  Повний текст PDF - 753.262 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Топузов О.
  • Федій О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Топузов О. М. Логіко-гносеологічний аналіз процесу формування демографічних понять / О. М. Топузов, О. А. Федій // Постметодика. - 2012. - № 3. - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2012_3_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Топузов Олег Михайлович (1964–) (педагогічні науки)
  • Федій Ольга Андріївна (педагогічні науки)
  • Федій Олександр Анатолійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського