Наукова періодика України Постметодика


Паращенко Л. І. 
Інфраструктура загальної середньої освіти і механізми розвитку навчального середовища / Л. І. Паращенко // Постметодика. - 2012. - № 2. - С. 12-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2012_2_5
Проаналізовано основні складові інфраструктури системи загальної середньої освіти (ЗСО): організації, що функціонують в рамках системи; організації, що забезпечують виконання основних робіт у системі; організації загального профілю. Уточнено сутність, зміст і роль інфраструктури освіти. Виявлено та систематизовано потреби навчальних закладів в відповідних товарах і послугах, описано та структуровано фактори вибору товарів та послуг в аспекті відповідних характеристик (вартість, якість, асортимент, клієнтозорієнтованість). Розглянуто пріоритетні аспекти державного управління розвитком системи ЗСО, а саме: збереження і розвиток здоров’я школярів (створення спеціального державного управління), державна підтримка української мови з досягненням тримовності, управління інформатизацією освіти (розвиток електронної освіти, "відкритих" технологій). Виділено перспективні напрями розвитку навчального середовища для оптимізації ефективності управління освітою.Проанализированы основные составляющие инфраструктуры системы общего среднего образования (ОСО): организации, функционирующие в рамках системы; организации, обеспечивающие выполнение основных работ в системе; организации общего профиля. Уточнена сущность, содержание и роль инфраструктуры образования. Систематизированы потребности учебных заведений в соответствующих товарах и услугах, описаны и структурированы факторы выбора товаров и услуг в аспекте соответствующих характеристик (стоимость, качество, ассортимент, клиентоориентированность). Рассмотрены приоритетные аспекты государственного управления развитием системы ОСО: сохранение и развитие здоровья школьников (создание специального государственного управления), государственная поддержка украинского языка с достижением в обществе трехъязычия, управление информатизацией образования (развитие электронного образования, "открытых" технологий). Выделены перспективные направления развития образовательной среды для оптимизации эффективности управления образованием.The author analyzes the concept of “infrastructure of general Secondary Education” in the context of limited resources for reform. Identified the promising areas of learning environment. Posted proposals for measures aimed at effective implementation mechanisms of learning environment, in particular the health of schoolchildren, multilingualism and the potential of open education and e-learning.Проаналізовано зміст поняття «інфраструктура системи загальної середньої освіти» з позицій актуальності для українського контексту її ключових складових. Виділено найбільш перспективні для вітчизняної системи загальної середньої освіти напрями розвитку навчального середовища, охарактеризовано основні групи його технологічних інструментів і засобів. Подано пропозиції щодо заходів, спрямованих на ефективну реалізацію механізмів розвитку навчального середовища, зокрема забезпечення здоров’я школярів, полімовності та використання потенціалу відкритої освіти й цифрових технологій. Зауважено, що інфраструктура освіти є інтегральним механізмом розвитку навчального середовища. Підкреслено, що для розвитку освіти важливо провести інтеграцію всіх складових цього механізму в системі державного управління системою загальної середньої освіти, спроектувавши його як надання учням послуг у доступі до ефективного багатофункціонального навчального середовища.Проанализировано содержание понятия «инфраструктура системы общего среднего образования» с позиций актуальности для украинского контекста его ключевых составляющих. Выделены наиболее перспективные для отечественной системы общего среднего образования направления развития образовательной среды, охарактеризованы основные группы его технологических инструментов и средств. Представлены предложения по мерам, направленным на эффективную реализацию механизмов развития образовательной среды, включая обеспечение здоровья школьников, полиязычия и использования потенциала открытого образования и цифровых технологий. Отмечено, что инфраструктура образования является интегральным механизмом развития учебной среды. Подчеркнуто, что для развития образования важно провести интеграцию всех составляющих этого механизма в системе государственного управления системой общего среднего образования, спроектировав его как предоставление ученикам услуг по доступу к эффективной многофункциональной учебной среде.A content analysis of the concept of "infrastructure of general secondary education" from the standpoint of relevance to the Ukrainian context of its key components. We select the most promising for the national system of secondary education directionof the educational environment, describes the main group of its technology tools and resources. The proposals on measures for effective implementation of the mechanisms of the educational environment, including the provision of school health, poly-languages and use the potential of open education and digital technology. The conclusion is that the infrastructure of education is an integral mechanism for the development of the learning environment. Emphasized that it is important for the development of education to integrate all components of this mechanism in the system of public administration system of secondary education by designing it as a provision of services for students to access to effective multi-functional learning environment.
  Повний текст PDF - 895.036 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Паращенко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Паращенко Л. І. Інфраструктура загальної середньої освіти і механізми розвитку навчального середовища / Л. І. Паращенко // Постметодика. - 2012. - № 2. - С. 12-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2012_2_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Паращенко Людмила Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського