Наукова періодика України Постметодика


Муліка К. В. 
Шкільні служби порозуміння як шлях до підвищення психологічної культури в учнівському середовищі / К. В. Муліка // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 32-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_7
Проаналізовано поширення в різних країнах і сферах соціального життя системи мирного вирішення конфліктів. Обгрунтовано доцільність і можливість її упровадження за умов української школи для вирішення конфліктів і профілактики підліткової злочинності. Акцентовано увагу на тому, що асоціальна поведінка підлітків часто обумовлена невмінням батьків продемонструвати приклади того, як слід реагувати на складні життєві ситуації, а репресивні заходи покарання неповнолітніх, які скоїли правопорушення або злочини, не дають бажаного результату і сприймаються дітьми як демонстрація сили в "узаконеному" вигляді, що зрештою збільшує кількість і тяжкість наступних злочинів. Виявлено базові принципи медіації як відновної практики, участі у конфлікті нейтральної сторони, яка авторитетна для всіх конфліктуючих учасників, зокрема: добровільність, відповідальність, нейтральність, конфіденційність. Висвітлено досвід запровадження в загальноосвітніх навчальних закладах Кременчуцького району Полтавської області проекту "Відновні практики в школі. Створення шкільної служби порозуміння".Проанализировано распространение в различных странах и сферах социальной жизни системы мирного разрешения конфликтов. Обоснованы целесообразность и возможность ее внедрения в условиях украинской школы для разрешения конфликтов и профилактики подростковой преступности. Акцентировано внимание на том, что асоциальное поведение подростков часто обусловлена неумением родителей продемонстрировать примеры того, как следует реагировать на сложные жизненные ситуации, а репрессивные меры наказания несовершеннолетних, совершивших правонарушения или преступления, не дают желаемого результата и воспринимаются детьми как демонстрация силы в "узаконенном "виде, что в конечном итоге увеличивает количество и тяжесть последующих преступлений. Выявлены базовые принципы медиации как восстановительной практики, участия в конфликте нейтральной стороны, которая авторитетна для всех конфликтующих участников, в частности: добровольность, ответственность, нейтральность, конфиденциальность. Освещен опыт внедрения в общеобразовательных учебных заведениях Кременчугского района Полтавской области проекта "Восстановительные практики в школе. Создание школьной службы взаимопонимания".Analyzed the distribution in various countries and spheres of social life of peaceful conflict resolution. Expediency and the possibility of its implementation in Ukrainian school for conflict resolution and prevention of juvenile delinquency. Accentuated the fact that antisocial behaviors in adolescents often caused by the inability of parents to show examples of how to respond to difficult life situations, and oppressive punishment of juveniles who have committed an offense or crime, do not give the desired result and are perceived as children in a show of force "legitimized" form, which ultimately increases the number and severity of subsequent crimes. Identified the basic principles of mediation as a restorative practice, participation in the conflict of the neutral, which is authoritative for all the conflicting parties, namely: voluntary service, responsibility, neutrality and confidentiality. Dealt with experience in implementation of general educational establishments of Kremenchug, Poltava area of the project "Restorative practices in schools. Creating a school service understanding".
  Повний текст PDF - 261.154 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Муліка К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Муліка К. В. Шкільні служби порозуміння як шлях до підвищення психологічної культури в учнівському середовищі / К. В. Муліка // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 32-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського