Наукова періодика України Постметодика


Калюжна Ю. І. 
Психологія взаємодії вчителя з учнями у педагогічному процесі / Ю. І. Калюжна // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 22-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_5
Проаналізовано функції педагогічного спілкування, у ході якого реалізується взаємодія педагога з учнями у процесі формування особистості дитини як активного суб'єкта навчання. Зосереджено увагу на емоційному компоненті інтерактивного аспекту спілкування у контексті емоційного інтелекту педагога. Розглянуто індивідуальні стилі педагогічної діяльності, що визначають взаємодію педагога з учнями у навчальному процесі. Встановлено значні розбіжності між прагненням педагогічних працівників до реалізації емоційної складової взаємодії з учнями та скромною оцінкою цих зусиль школярами, що свідчить про необхідність ознайомлення вчителів з технологіями ефективного саморозвитку складових емоційного інтелекту. Окреслено шляхи розвитку виявлення емоційного інтелекту педагогів у системі післядипломної освіти. Акцентовано увагу на необхідності широкого залучення у навчальний процес методів дискусії, мозкового штурму, обговорення наукових питань у вигляді евристичної бесіди або "круглого столу", ділових ігор і тренінгових занять.Проанализированы функции педагогического общения, в ходе которого реализуется взаимодействие педагога с учащимися в процессе формирования личности ребенка как активного субъекта обучения. Сосредоточено внимание на эмоциональном компоненте интерактивного аспекта общения в контексте эмоционального интеллекта педагога. Рассмотрены индивидуальные стили педагогической деятельности, определяющие взаимодействие педагога с учащимися в учебном процессе. Установлены значительные расхождения между стремлением педагогов к реализации эмоциональной составляющей взаимодействия с учениками и скромной оценкой этих усилий школьниками, что свидетельствует о необходимости ознакомления учителей с технологиями эффективного саморазвития составляющих эмоционального интеллекта. Очерчены пути развития проявлений эмоционального интеллекта педагогов в системе последипломного образования. Акцентировано внимание на необходимости широкого привлечения в учебный процесс методов дискуссии, мозгового штурма, обсуждения научных вопросов в виде эвристической беседы или "круглого стола", деловых игр и тренинговых занятий.Analyzed the function of pedagogical communication in which teachers implemented the interaction with the students in the formation of the child as an active subject of study. Focused attention on the emotional component of interactive communication in the context of the emotional intelligence of the teacher. Examined individual styles of teaching, the teacher determine the interaction with the students in the learning process. Established significant differences between the desire of teachers to implement the emotional component of interaction with students and a modest estimate of these efforts, students, indicating the need to familiarize teachers with the technology components of effective self-development of emotional intelligence. Outlines the development of the manifestations of emotional intelligence of teachers in the system of postgraduate education. Accentuated the need for broad involvement in the learning process methods discussion, brainstorming, discussion of scientific issues in the form of heuristic conversation or "round table", business games and training sessions.
  Повний текст PDF - 120.438 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Калюжна Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Калюжна Ю. І. Психологія взаємодії вчителя з учнями у педагогічному процесі / Ю. І. Калюжна // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 22-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського