Наукова періодика України Постметодика


Моргун В. Ф. 
Емоційний інтелект у багатовимірній структурі особистості / В. Ф. Моргун // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 2-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_3
Висвітлено актуальну проблему цілісності та багатовимірності менталітету особистості, а також місце емоційного інтелекту у його структурі. Наведено оригінальну авторську концепцію, що включає в структуру менталітету особистості трансспективність, допитливість, загальні та спеціальні інтелектуальні здібності, критичність та інтелектуальну обдарованість, а також гнучкість форм мислення людини. Розглянуто психолого-педагогічні чинники їх формування за умов розвивальної освіти на прикладі вивчення інтегрованого курсу "Довкілля" учнями молодших класів. З'ясовано поняття "емоційний інтелект", репрезентоване у двох формах: міжособистісній та внутрішньоособистісній, надано тлумачення вказаних форм. На підставі теоретико-емпіричних досліджень проаналізовано динаміку менталітету й емоційного інтелекту учнів початкових класів за умов розвивального навчання.Освещены актуальная проблема целостности и многомерности менталитета личности, а также место эмоционального интеллекта в его структуре. Представлена оригинальная авторская концепция, включающая в структуру менталитета личности трансспективность, любознательность, общие и специальные интеллектуальные способности, критичность и интеллектуальную одаренность, а также гибкость форм мышления человека. Рассмотрены психолого-педагогические факторы их формирования в условиях развивающего образования на примере изучения интегрированного курса "Экология" учениками младших классов. Выяснено, что понятие "эмоциональный интеллект" представлено в двух формах: межличностной и внутреннеличностной, предоставлено толкование указанных форм. На основании теоретико-эмпирических исследований проанализирована динамика менталитета и эмоционального интеллекта младших школьников в условиях развивающего обучения.Illuminated an urgent problem and the integrity of the multidimensional personality of mentality, as well as a place of emotional intelligence in its structure. A definition of holistic and multi-dimensional mindset of the individual. An original author's concept, which includes the structure of the mentality of the individual transspektivnost, curiosity, and general and specific intellectual ability, critical and intellectual giftedness, as well as flexible forms of human thought. Examined the psychological and pedagogical factors of their formation in terms of developmental education as an example the study of the integrated course "Ecology" juniors. It was found that the concept of "emotional intelligence" is presented in two forms: interpersonaland vnutrennelichnostnoy, given the interpretation of these forms. Based on theoretical and empirical studies analyzed the dynamics of the mentality and emotional intelligence, primary school children in developmental education.
  Повний текст PDF - 374.472 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Моргун В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Моргун В. Ф. Емоційний інтелект у багатовимірній структурі особистості / В. Ф. Моргун // Постметодика. - 2010. - № 6. - С. 2-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2010_6_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського