Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Васянович Г. 
Професійні якості майбутніх кваліфікованих робітників сфери об-слуговування / Г. Васянович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 3. - С. 9-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_3_3
Наведено якісний і предметний аспекти професійного мислення. Розкрито суть таких понять, як структура, системна професіографія, психограма. Використано методику «Визначення професійно значущих якостей майбутніх молодших спеціалістів зі спеціальності «Технологія харчування» М. Лобура». Визначено 10 професійно важливих якостей, що мають пріоритетне значення для професійної діяльності зі спеціальності «Технологія харчування»: компетентність, професійна спрямованість, професійна грамотність, професійний досвід, відповідальність, інтерес до професії тощо.Встановлено на підставі порівняння відповідей збіг думок стосовно професійно важливих якостей учнів ІІІ курсів та їх вчителів. Зроблено висновок на основі створеної анкети з переліком якостей, які було запропоновано учням проранжувати у міру важливості, що учні ставлять на перше місце такі якості, як професійна грамотність, відповідальність, компетентність, професійна самореалізація, але мало уваги приділяють таким, як совість, старанність, гідність. Акцентовано увагу на тому, що авторський підхід базується на принципі дихотомії. Перераховано особистісні, соціальні, морально-етичні, емоційно-вольові, комунікативні, ділові і організаційні якості. Підсумовано, що осмислення поняття професійних якостей кваліфікованого робітника сфери обслуговування є у постійному пошуку, професія такого типу вимагає чітко окреслених гуманістичних вимірів, поняття якості віддзеркалює глибинну сутність особистості, водночас поняття якості фахівця є сукупністю властивостей і характеристик.Приведены качественный и предметный аспекты профессионального мышления. Раскрыта суть таких понятий, как структура, системная профессиография, психограмма. Использована методика «Определение профессионально значимых качеств будущих младших специалистов по специальности« Технология питания»М. Лобура». Определены 10 профессионально важных качеств, имеющих приоритетное значение для профессиональной деятельности по специальности «Технология питания»: компетентность, профессиональная направленность, профессиональная грамотность, профессиональный опыт, ответственность, интерес к профессии и подобное. Установлено совпадение мнений относительно профессионально важных качеств учащихся III курсов и их учителей. Сделан вывод на основе созданной анкеты с перечнем качеств, которые были предложены учащимся проранжировать по мере важности, что ученики ставят на первое место такие качества, как профессиональная грамотность, ответственность, компетентность, профессиональная самореализация, но мало внимания уделяют таким, как совесть, исполнительность, достоинство. Акцентировано внимание на том, что авторский подход базируется на принципе дихотомии. Перечислено личностные, социальные, морально-этические, эмоционально-волевые, коммуникативные, деловые и организационные качества. Подведено итог, что осмысление понятия профессиональных качеств является в постоянном поиске, профессия такого типа требует четко очерченных гуманистических измерений, понятие качества отражает глубинную сущность личности, одновременно понятие качества специалиста является совокупностью свойств и характеристик.Showed qualitative and substantive aspects of professional thinking. Revealed the essence of such notions as structure, system professorate, psychogram. Used the method of "Determination of professionally significant qualities of future junior specialists in the specialty "Food technology" M. Lobur". Determined 10 professionally important qualities with priority for professional work in the specialty "Food technology", it is competence, professional orientation, professional competence, expertise, responsibility, interest in profession etcetera. It was established by comparing the answers match thoughts about professionally important qualities between third year students and their teachers. The conclusion based on questionnaire created a list of qualities that the students were asked to rank as the importance so students tied for first place qualities such as professional competence, responsibility, competence, professional self-realization, but little attention is paid to such as conscience, diligence, dignity. The attentionthat the author's approach is based on the principle of dichotomy. Listed personal, social, moral, ethical, emotional, volitional, communication, business and management skills. Summed up that understanding of the concept of competencies skilled worker service sector is in constant search of the profession of this type requires clearly defined humanistic dimensions, the concept of quality reflects the deep essence of personality, while the concept of quality specialist is a collection of properties and characteristics.
  Повний текст PDF - 248.315 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Васянович Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Васянович Г. Професійні якості майбутніх кваліфікованих робітників сфери об-слуговування / Г. Васянович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 3. - С. 9-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_3_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського