Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Арабаджи Т. 
Етапи формування готовності до професійного самовизначення спортсменів після закінчення спортивної кар’єри / Т. Арабаджи // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 59-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_7
Визначено й обґрунтувано етапи формування готовності до професійного самовизначення спортсменів після закінчення спортивної кар’єри: перший етап – смисловий –формується мотивація спортсменів до вивчення проблем професійного самовизначення. На другому етапі – інформаційно-орієнтовному – здійснється первинне ознайомлення спортсменів із навчальним матеріалом з проблем професійного самовизначення. Третім етапом формування готовності спортсменів до професійного самовизначення після закінчення спортивної кар’єри є аналітико-дієвий, що передбачає послідовний аналіз спортсменами навчального матеріалу та відпрацювання практичних умінь. У процесі осмислення навчального матеріалу відбувалося мисленнєве осягнення сутності того, що вивчалося, знання набували особистісно значущої цінності. Підкреслено, що навчальна ситуація для цього має усвідомлюватися спортсменами як значуща та проблемна. Визначено, що поступове усвідомлення та засвоєння спортсменами цілей, теоретичного та практичного змісту відповідної готовності до професійного самовизначення підвищує рівень її реалізації.Проанализированы особенности формирования готовности к профессиональному самоопределению спортсменов после окончания спортивной карьеры. Обоснованы этапы формирования готовности спортсменов к профессиональному самоопределению: смысловой, информационно-ориентированный, аналитико-действеннй. Определено, что постепенное осознание и усвоение спортсменами целей, теоретического и практического содержания соответствующей готовности повышает ее уровень. Мотивами формирования готовности спортсменов к профессиональному самоопределению после окончания спортивной карьеры являются: самопознание – потребность понять себя, лучше узнать свои качества, способности, мотивы, интересы, склонности, свойства; самореализация – потребность реализовать свой потенциал, способности, возможности обеспечить собственный личностный рост, получение признания собственных успехов, определение, в какой профессии возможна реализация стремлений человека к успеху с большей вероятностью; профессиональные мотивы. готовность к профессиональному самоопределению, спортсмен, спортивная карьера.The paper analyzes the features of forming readiness for athletes’ professional selfdetermination after their sports careers. Justification stages of formation of athletes’ readiness for professional self-determination after their sports career (meaningful, information-oriented, Дидактика, методика і технології навчання 67 analytical and effective ones) allowed the author to determine that the gradual realization and assimilation of athletes’ goals, theoretical and practical content of the corresponding readiness increased its level.
  Повний текст PDF - 322.159 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Арабаджи Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Арабаджи Т. Етапи формування готовності до професійного самовизначення спортсменів після закінчення спортивної кар’єри / Т. Арабаджи // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 59-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Арабаджи Тимур Дмитрович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського