Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Коляда М. 
Вибір оптимальних форм, способів і методів організації навчального процесу за індивідуально орієнтованою освітньою сис-темою / М. Коляда // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 30-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_4
Виокремлено основні свободи студентів сфери інформаційної безпеки. Спроектовано наочну модель поєднання форм, способів і методів організації навчального процесу за індивідуально-орієнтованою системою навчання. Розглянуто категорію “свобода студента” з педагогічної точки зору не як самоціль, а як цінність і умову для становлення і розвитку його індивідуальності. Представлено основні положення реалізації свободи вибору студентом за індивідуально-орієнтованою системою навчання. Розроблено та наведено схему вибору форм, способів і методів організації навчального процесу за індивідуально орієнтованою освітньою системою: зокрема, розглянуто три найбільш важливі ознаки, за якими доцільно класифікувати інструменти навчального процесу: площину вибору методів навчання за основу взято класифікацію І. Лернера і М. Скаткіна, в яку включено п’ять основних груп методів: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемний виклад, евристичний, дослідницький. В площині вибору форм занять представлено лабораторні заняття, практичні заняття, семінарські заняття, лекції, консультації, у виборі способів проведення занять їх диференційовано за кількістю присутніх: один індивідуум; дві особи (пара); група (від трьох до семи осіб); колектив (від двадцяти п’яти до тридцяти осіб): одна академічна студентська група; потік.Предложен новый подход к выбору оптимальных форм, способов и методов организации учебного процесса в индивидуально-ориентированной образовательной системе. Рассмотрены основные свободы студентов, которые учатся по индивидуальной траектории обучения. Сделана попытка выделения основных свобод студентов сферы информационной безопасности и построение на их основе наглядной модели объединения форм, способов и методов организации учебного процесса по индивидуально-ориентированнной системе. Отличительной особенностью личностно-ориентированного образовательного процесса является возможность свободы выбора и вариативность при проектировании индивидуального образовательного маршрута. Показано, что проблема дозирования индивидуальных и коллективных способов проведения занятий, с индивидуальными и групповыми формами самих занятий, а также использование соответствующих индивидуальных и массовых методов обучения зависит от многих факторов, в первую очередь, от личной заинтересованности обучаемого и возможностей учебного заведения. Предложенная модель отбора форм и способов проведения занятий вместе с выбором методов обучения предлагает оптимальные решения возникающих проблем соотношения “индивидуального” и “коллективного”. Oriented Educational System The author of the article suggests a new approach to the choice of optimum forms, ways and methods of the educational process organization in the individually-focused educational system. The article deals with basic freedoms of students who study on an individual trajectory of training. The aim of the article is an attempt of allocation of basic freedoms of students of information security sector and, on their basis, a construction of evident model of association of forms, ways and methods of the educational process organization in the individually-oriented system. The possibility of a freedom in choosing and variability at designing of an individual educational path are distinctive feature of the person-oriented educational process.
  Повний текст PDF - 407.533 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коляда М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коляда М. Вибір оптимальних форм, способів і методів організації навчального процесу за індивідуально орієнтованою освітньою сис-темою / М. Коляда // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 30-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Коляда Михайло Георгійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського