Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Чеботарьов М. 
Готовність майбутніх менеджерів до адаптивного управління: сутність, структура, механізми і детермінанти її формування / М. Чеботарьов // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 227-236. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_25
Уточнено понятійно-термінологічний апарат дослідження та використано означені положення під час формулювання поняття “готовність майбутніх менеджерів до адаптивного управління”. Виокремлено такі структурні компоненти готовності до адаптивного управління майбутніх менеджерів: управлінський; операційно-діяльнісний; мотиваційно-регулятивний; критеріально-оцінювальний. Підкреслено значення оволодіння операційно-діяльнісною стороною процесу управління, що полягає у спрямуванні його учасників на спільну діяльність, а саме: аналіз суперечностей чи орієнтування в ситуації, прогнозування, ціле покладання, моделювання,планування, прийняття рішення, організація, контроль і самоконтроль, оцінка якості, саморегулювання та самокорекція діяльності учасників навчального процесу. Розглянуто управління як вид діяльності, що забезпечується сукупністю цілеспрямованих впливів на керовану систему, які узгоджені з механізмами її самоорганізації та спрямовані на підтримання функціонування системи та забезпечення її розвитку.Уточнен понятийно-терминологический аппарат исследования. Использованы указанные положения при формулировании понятия "готовность будущих менеджеров к адаптивному управлению". Выделены следующие структурные компоненты готовности к адаптивному управлению будущих менеджеров: управленческий; операционно-деятельностный; мотивационно-регулятивный; критериально-оценочный. Подчеркнуто значение овладения операционно-деятельностной стороной процесса управления, заключающегося в направлении участников на совместную деятельность, в частности: анализ противоречий, прогнозирование, целеполагание, моделирование, планирование, принятие решения, организация, контроль и самоконтроль, оценка качества, саморегулирования и самокоррекция деятельности участников учебного процесса. Рассмотрено управление как вид деятельности, обеспечиваемый совокупностью целенаправленных воздействий на управляемую систему, согласованных с механизмами ее самоорганизации и направленных на поддержание функционирования системы и обеспечения ее развития.The article presents the results of research on the role of the competence – activity approach in conditions of today's modernization of higher technical school and a role of management in this process. The paper emphasises the necessity of forming future managers’ readiness for adaptive management. The author reveals the concept of adaptive management competence; its essence, structure, mechanisms and determinants of its formation, as well as the criteria of assessment of future managers’ adaptive management competence. The author highlights the advantages of competence – activity approach to the modernization of education: it ensures the integrity of the content; allows to organize the process of mastering the content based on the activity; provides a qualitative change in educational system aimed at improving the existing educational practices, which allows to form future managers’ readiness for adaptive management and promotes purposeful self-development under increasingly complex conditions.
  Повний текст PDF - 332.541 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чеботарьов М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чеботарьов М. Готовність майбутніх менеджерів до адаптивного управління: сутність, структура, механізми і детермінанти її формування / М. Чеботарьов // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 227-236. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_25.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чеботарьов Микола Корнійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського