Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Зельман Л. 
Основні етапи розвитку професійно-технічної освіти в Україні / Л. Зельман // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 205-216. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_23
Висвітлено основні етапи періодизації розвитку професійно-технічної освіти України в радянський і пострадянський періоди. Відповідно до ступенів професійно-технічної освіти встановлено три атестаційні рівні професійно-технічних навчальних закладів. До професійно-технічних навчальних закладів першого атестаційного рівня належать: навчальні курси певного професійного спрямування, професійні школи, навчально-курсові комбінати; автомобільні навчальні комбінати, інші прирівняні до них навчальні заклади. До професійно-технічних навчальних закладів другого атестаційного рівня належать: професійно-технічні училища відповідного профілю, професійно-художні училища, художні професійно-технічні училища, училища-агрофірми, училища-заводи, навчально-виробничі центри. До професійно-технічних навчальних закладів третього атестаційного рівня належать: вищі професійні училища, вищі художні професійно-технічні училища; вищі училища-агрофірми, центри професійно-технічної освіти, центри підготовки і перепідготовки робітничих кадрів, інші прирівняні до них навчальні заклади. Обґрунтовано положення про систему професійно-технічної (професійної) освіти як складової системи освіти України на основі розробленой в 2004 р. Концепції розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в Україні.Освещены основные этапы периодизации развития профессионально-технического образования Украины в советский и постсоветский периоды. Согласно степеней профессионально-технического образования установлены три аттестационные уровне профессионально-технических учебных заведений. К профессионально-технических учебных заведений первого аттестационного уровня относятся: учебные курсы определенного профессионального направления, профессиональные школы, учебно-курсовые комбинаты; автомобильные учебные комбинаты, другие приравненные к ним учебные заведения. К профессионально-технических учебных заведений второго аттестационного уровня относятся: профессионально-технические училища соответствующего профиля, профессионально-художественные училища, художественные профессионально-технические училища, училища-агрофирмы, училища-заводы, учебно-производственные центры. К профессионально-техническим учебным заведениям третьего аттестационного уровня относятся: высшие профессиональные училища, высшие художественные профессионально-технические училища; высшие училища-агрофирмы, центры профессионально-технического образования, центры подготовки и переподготовки рабочих кадров, другие приравненные к ним учебные заведения. Обосновано положение о системе профессионально-технического (профессионального) образования как составляющей системы образования Украины на основе розработанной в 2004 г. Концепции развития профессионально-технического (профессионального) образования в Украине. The article deals with the basic approaches to periodization of vocational education, in particular the stages of development of vocational education in the independent Ukraine in the context of socio-political and socio-economic conditions of the state. The author analyzes certain legal documents regulating the activities of vocational education. The main conditions that have influenced the formation of vocational education are the changes in the socio-economic, scientific and cultural development of the country. Vocational schools were forced to modernize in such conditions, to prepare highly qualified specialists. Under the influence of economic, social and political processes in the time of independence, Ukraine has undergone significant changes.
  Повний текст PDF - 348.6 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Зельман Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Зельман Л. Основні етапи розвитку професійно-технічної освіти в Україні / Л. Зельман // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 205-216. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_23.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Зельман Леся Несторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського