Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Микитюк О. 
Створення екологоорієнтованого середовища у шкільному і позаш-кільному просторі / О. Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 131-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_16
Проаналізовано найважливіші компоненти реалізації соціально-культурної діяльності з екологічного виховання у шкільній і позашкільній освіті, зокрема організаційні засоби соціально-культурної діяльності. Поділено дані компоненти на: усні (живе слово); друковані (наукові, інформаційні та інші тексти); наочні (натуральні або спеціально виготовлені, відтворені предмети і явища); художні (музика, живопис, екологічний дизайн тощо); технічні (звукоапаратура, проекційні апарати, комп’ютерна техніка); психолого- педагогічні. Обгрунтовано взаємозв’язок організаційних методів і засобів становлення екологічної культури особистості з формами екологічного виховання, які передбачають вирішення самостійних освітніх завдань і використання відповідних способів організації соціально-культурної діяльності. Наведено основні завдання курсу “Екологія” (11 клас) для загальноосвітньої школи. Викладено форми і методи екологокраєзнавчої діяльності, як-то: геологічні спостереження, обстеження водойм, ботанічні та зоологічні пошуки, фенологічні спостереження. Акцентовано увагу на таких формах природоохоронної діяльності як захист природних об’єктів від екологічних правопорушень і пропаганда екологічно доцільної поведінки в природі. Доведено доцільність проведення компетентнісних тренінгів, орієнтованих на коригування системи компетенцій, сформованих у процесі інформаційно-теоретичної та інформаційно-практичної діяльності.Проанализированы важнейшие компоненты реализации социально-культурной деятельности по экологическому воспитанию в школьной и внешкольной образовании, в частности организационные средства социально-культурной деятельности. Разделены данные компоненты на: устные (живое слово); печатные (научные, информационные и другие тексты); наглядные (натуральные или специально изготовленные, воспроизведенные предметы и явления); художественные (музыка, живопись, экологический дизайн и т.д.); технические (звукоаппаратура, проекционные аппараты, компьютерная техника); психолого- педагогические. Обоснована взаимосвязь организационных методов и средств становления экологической культуры личности с формами экологического воспитания, предусматривающих решение самостоятельных образовательных задач и использования соответствующих способов организации социально-культурной деятельности. Приведены основные задачи курса "Экология" (11 класс) для общеобразовательной школы. Изложены формы и методы екологокраезнавчои деятельности, как: геологические наблюдения, обследования водоемов, ботанические и зоологические поиски, фенологические наблюдения. Акцентировано внимание на таких формах природоохранной деятельности как защита природных объектов от экологических правонарушений и пропаганда экологически целесообразного поведения в природе. Доказана целесообразность проведения компетентностных тренингов, ориентированных на корректировку системы компетенций, сформированных в процессе информационно-теоретической и информационно-практической деятельности.The article describes aspects and prospects of creating eco-oriented environment, as well as the outlook for environmental education in the mainstream of school and extracurricular education. In close connection with organizational methods and means of person’s ecological culture formation there are forms of environmental education, which provide a solution of independent educational tasks and the use of appropriate ways of organizing social and cultural activities. The ultimate goal is to create eco-oriented environment in the school and other spheres.
  Повний текст PDF - 318.36 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Микитюк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Микитюк О. Створення екологоорієнтованого середовища у шкільному і позаш-кільному просторі / О. Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 2. - С. 131-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_2_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Микитюк Олександр Миколайович (педагогічні науки)
  • Микитюк Оксана Михайлівна (1965–) (біологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського