Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Савченко І. 
Інформаційно-комунікаційні технології як ефективний інструмент реалізації інноваційних педагогічних ідей у практику навчально-виховного процесу ПТНЗ / І. Савченко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 68-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_8
Актуалізовано проблему дослідження методичних підходів до використання інформаційних технологій в навчально-виховному процесі професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) як інструмента реалізації інноваційних педагогічних ідей. Представлено результати констатуючого експерименту з виявлення рівня володіння інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ) директорів, заступників директорів, викладачів загальноосвітніх дисциплін, викладачів загальнопрофесійної і професійно-теоретичної підготовки, майстрів виробничого навчання. Виявлено причини і фактори, які впливають на недостатній рівень використання педагогічними працівниками ПТНЗ цих засобів у професійній діяльності. Визначено переваги використання сучасних засобів ІКТ у процесі формування професійних компетенцій майбутніх кваліфікованих робітників в умовах формування інформаційно-комунікаційного середовища ПТНЗ. Презентовано підходи і технології активізації розповсюдження знань із використання сучасних ІКТ у практиці роботи педагогів ПТНЗ України в умовах формування відкритого освітнього інформаційного простору. Констатовано, що процес навчання з використанням ІКТ принципово відрізняється від традиційної професійної підготовки за змістом, методами і технологіями, характером діяльності викладача і студента, а також кінцевими результатами. Зазначено, що значення використання ІКТ у професійній підготовці не можна недооцінювати, особливо у сфері обслуговування кваліфікованими робітниками складних технічних виробів на основі сучасних комп’ютерних програм і при впровадженні інноваційних виробничих технологій.Актуализировано проблему исследования методических подходов к использованию информационных технологий в учебно-воспитательном процессе профессионально-технического учебного заведения (ПТУ) как инструмента реализации инновационных педагогических идей. Представлены результаты констатирующего эксперимента по выявлению уровня владения информационно-коммуникационными технологиями (ИКТ) директоров, заместителей директоров, преподавателей общеобразовательных дисциплин, преподавателей общепрофессиональной и профессионально-теоретической подготовки, мастеров производственного обучения. Выявлены причины и факторы, влияющие на недостаточный уровень использования педагогическими работниками ПТУ этих средств в профессиональной деятельности. Определены преимущества использования современных средств ИКТ в процессе формирования профессиональных компетенций будущих квалифицированных рабочих в условиях формирования информационно-коммуникационной среды ПТУ. Представлены подходы и технологии активизации распространения знаний по использованию современных ИКТ в практике работы педагогов ПТУ Украины в условиях формирования открытого образовательного информационного пространства. Констатировано, что процесс обучения с использованием ИКТ принципиально отличается от традиционной профессиональной подготовки по содержанию, методам и технологиям, характером деятельности преподавателя и студента, а также конечными результатами. Отмечено, что значение использования ИКТ в профессиональной подготовке нельзя недооценивать, особенно в сфере обслуживания квалифицированными рабочими сложных технических изделий на основе современных компьютерных программ и при внедрении инновационных производственных технологий.The article deals with the methodological approaches to the study of using information technologies in educational training process at vocational technical school (VTS) as a tool for introducing innovative teaching ideas. The paper presents the results of the experiment concerning the investigation of the level of proficiency in information and communication technologies (ICT) of directors, deputy directors, teachers of general subjects, teachers of general professional and professional theoretical training, training officers. The reasons and factors influencing insufficient use of such means by teaching staff in the process of professional activity at VTS are defined. The author determines the advantages of using modern ICT in the process of formation of future skilled workers’ professional competence under the conditions of the arrangement of information and communication environment at VTS. The article presents approaches and technologies necessary for the activization of spreading knowledge using modern ICT in the practice of teachers of vocational education in Ukraine under the conditions of formation of the opened educational information space. It is stated that the process of training by means of ICT rather differs from the traditional professional training taking into consideration content, methods and technologies, nature of teacher and student’s work, and final results. It is noted that the importance of using ICT in professional training must not be underestimated, especially in the service sector by skilled workers of complex technical products on the basis of modern software and while introduction of innovative production technologies.
  Повний текст PDF - 683.157 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Савченко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Савченко І. Інформаційно-комунікаційні технології як ефективний інструмент реалізації інноваційних педагогічних ідей у практику навчально-виховного процесу ПТНЗ / І. Савченко // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 68-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Савченко Ірина Миколаївна (1964–) (педагогічні науки)
  • Савченко Інна Дмитрівна (педагогічні науки)
  • Савченко Інна Валентинівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського