Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Кондрацька Г. 
Специфіка професійно-мовленнєвої культури майбутніх учителів фізичної культури / Г. Кондрацька // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 58-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_7
Досліджено специфіку фізкультурно-спортивної діяльності і особливості професійної діяльності учителя фізичної культури. Визначено процес формування професійно-мовленнєвої культури майбутніх спеціалістів з фізичної культури і спорту як сукупність таких дій: формування мовленнєвих умінь і навиків, засвоєння норм літературної мови і розвиток навиків самоконтролю за їх виконанням, збагачення словникового запасу і формування навиків публічних виступів. Наголошено, що смислове сприйняття мови не завжди визначається тільки характером повідомлення, багато в чому воно залежить від мовленнєвої компетентності реципієнта, його мовленнєвого досвіду, словникового запасу, підготовленості до інтерпретації мовленнєвого повідомлення. Запропоновано ввести в навчальні плани для професійної підготовки вчителів напряму підготовки „фізичне виховання” такі дисципліни, пов’язані з удосконаленням мовленнєвої культури майбутнього вчителя, як: „Підвищення професійної майстерності”, „Професійно-мовленнєва культура”, „Акмеологія фізичної культури і спорту”.Исследована специфика физкультурно-спортивной деятельности и особенности профессиональной деятельности учителя физической культуры. Определен процесс формирования профессионально-речевой культуры будущих специалистов по физической культуре и спорту как совокупность таких действий: формирование речевых умений и навыков, усвоение норм литературного языка и развитие навыков самоконтроля за их выполнением, обогащение словарного запаса и формирование навыков публичных выступлений. Отмечено, что смысловое восприятие речи не всегда определяется только характером сообщения, во многом оно зависит от речевой компетентности реципиента, его речевого опыта, словарного запаса, подготовленности к интерпретации речевого сообщения. Предложено ввести в учебные планы для профессиональной подготовки учителей направления подготовки „физическое воспитание” такие дисциплины, связанные с совершенствованием речевой культуры будущего учителя, как: „Повышение профессионального майстерства”, „Профессионально-речевая культура”, „Акмеология физической культуры и спорта”.The article deals with the peculiarities of physical education and sports activity and characteristics of professional work of a teacher of physical training. The author has defined the process of formation of professional speech culture of future specialists in physical education and sports as a combination of the following principles: formation of speech skills and abilities, mastering the norms of literary language and development of skills of self-control over their fulfillment, vocabulary enrichment and formation of public speaking skills. It is emphasized that a person does not realize the meaning of language through the nature of information only; a great deal depends on speech competence of a recipient, his speech experience, vocabulary, preparedness for speech message interpreting. The author suggests to introduce the following subjects connected with improving of future teachers’ speech culture into the curriculum for the professional training of teachers in the speciality “Physical education”: “Improvement of Professional Skills”, “Vocational Speech Culture”, “Acmeology of Physical Education and Sports”.
  Повний текст PDF - 335.827 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кондрацька Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кондрацька Г. Специфіка професійно-мовленнєвої культури майбутніх учителів фізичної культури / Г. Кондрацька // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 58-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кондрацька Галина Дмитрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського