Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Смолінська О. 
Культуровідповідність як провідний принцип організації культурно-освітнього простору педагогічного університету / О. Смолінська // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 26-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_4
Викладено зміст культуровідповідності як організаційного принципу культурно-освітнього простору педагогічного університету. Наголошено на розвитку значення поняття культуровідповідності згідно з етапами культурно-суспільного розвитку соціуму. Зосереджено увагу на сучасному герменевтичному наповненні терміна. Охарактеризовано культуровідповідне середовище вищого навчального закладу, центральними рисами якого є культурогенетичність, варіативність, діалогічність, толерантність, рефлективність, духовна і культурна наповненість, здатність до самокреації, самогенезису, самореформації і самозапереченню. Визначено особливу функціональність принципу культуровідповідності відносно до простору, яка входить не тільки в професійне навчання, виховання і розвиток, а й в реалізацію організуючих, забезпечуючих і стимулюючих ролей різнорідних суб’єктів культурно-навчального простору. Зазначено, що принцип культуровідповідності протягом певного часу свого існування суттєво видозмінився, розповсюдившись, окрім сфери навчання і виховання, на способи організації культурно-освітніх взаємодій.Изложено содержание культуросоответствия как организационного принципа культурно-образовательного пространства педагогического университета. Отмечено развитие значения понятия культуросоответствия согласно этапам культурно-общественного развития социума. Сосредоточено внимание на современном герменевтичном наполнении термина. Охарактеризована культуросоответствующая среда высшего учебного заведения, центральными чертами которой являются культурогенетичнисть, вариативность, диалогичность, толерантность, рефлексивность, духовная и культурная наполненность, способность к самокреации, самогенезису, самореформации и самоотрицанию. Определена особая функциональность принципа культуросоответствия по отношению к пространству, которое входит не только в профессиональное обучение, воспитание и развитие, но и в реализацию организующих, обеспечивающих и стимулирующих ролей разнородных субъектов культурно-учебного пространства. Отмечено, что принцип культуросоответствия в течение определенного времени своего существования существенно видоизменился, распространившись, кроме сферы обучения и воспитания, на способы организации культурно-образовательных взаимодействий.The author presents the content of culture accordance as an organizing principle of cultural and educational space in Pedagogical University. She stresses on the development of the meaning of culture accordance due to the stages of cultural and social development of society. Special attention is paid to the modern way of its definition from hermeneutic point of view. The author also characterizes culture accordance environment of a higher educational institution, the central features of which are culture genetics, variability, dialogism, tolerance, reflexivity, spiritual and cultural content, ability to self-creation, self-genesis, self-reformation and self-denial. A specific functionality of the culture accordance principle in relation to the space is marked: it is included into the professional training, education and development, as well as into the realization of organizing, providing and stimulating roles of different subjects of cultural and educational space. It is noted that during the certain period of its existence the culture accordance principle was changed, it covered the ways of arrangement of cultural and educational cooperation, as well as the sphere of training and education.
  Повний текст PDF - 335.875 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Смолінська О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Смолінська О. Культуровідповідність як провідний принцип організації культурно-освітнього простору педагогічного університету / О. Смолінська // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 26-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Смолінська Олеся Євгенівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського