Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Антонюк Г. 
Логіка в системі філософських дисциплін Києво-Могилянської академії (XVII – поч. XVIII ст.) / Г. Антонюк, М. Антонюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 199-210. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_22
На прикладі освітньої практики Києво-Могилянської академії проаналізовано викладання логіки в системі філософських дисциплін. Виявлено, що логіка займала значне місце в системі викладання філософських дисциплін у Києво-Могилянській академії, оскільки своїм завданням вона мала оволодіння операціями мислення, які необхідні були людині в процесі пізнання світу. Її завданням було дати студентам теоретичні знання про закони і форми людського мислення. Зазначено, що вихідною точкою осмислення логічних проблем був „Органон” Аристотеля, але у своїх лекційних курсах професори академії не обмежуються тільки цим традиційним авторитетом, а використовують дані сучасної їм науки. Наголошено на тому, що знання з курсу логіки використовувалися при вивченні таких предметів філософського циклу, як: натурфілософії, метафізики, етики, теології, а далі в суспільній практиці. Констатовано, що вивчення логіки сприяло розвитку раціоналізму – теоретичної бази Просвітництва у вітчизняному освітньому просторі XVII–XVIII ст.На примере образовательной практики Киево-Могилянской академии проанализировано преподавание логики в системе философских дисциплин. Выявлено, что логика занимала значительное место в системе преподавания философских дисциплин в Киево-Могилянской академии, поскольку своим заданием она имела овладение операциями мышления, которые необходимы были человеку в процессе познания мира. Ее задачей было дать студентам теоретические знания о законах и формах человеческого мышления. Обозначено, что исходной точкой осмысления логических проблем был „Органон” Аристотеля, но в своих лекционных курсах профессора академии не ограничиваются только этим традиционным авторитетом, а используют данные современной им науки. Акцентировано внимание на том, что знания по курсу логики использовались при изучении таких предметов философского цикла, как: натурфилософии, метафизики, этики, теологии, а далее в общественной практике. Констатировано, что изучение логики способствовало развитию рационализма – теоретической базы Просвещения в отечественном образовательном пространстве XVII–XVIII вв.The authors analyse the peculiarities of teaching Logics in the system of philosophical disciplines at Kyiv-Mohyla Academy. It is found out that Logics played a great role in teaching philosophical disciplines at Kiev-Mohyla Academy, since its main task was to develop thinking operations necessary for the process of understanding of the world. The teacher of Logics had to provide his students with theoretical knowledge concerning the laws and forms of human thought. It is mentioned that “The Organon” by Aristotle was a starting point for understanding of the problems of logics, but the professors of Kiev-Mohyla Academy also use the information of contemporary science. The attention is focused on the fact that knowledge acquired after studying Logics was used while mastering such philosophical subjects as Natural Philosophy, Metaphysics, Ethics, Theology, and later they were used in social practice. It is stated that the study of Logics influenced the development of rationalism which was a theoretical basis for the Age of the Enlightenment in the national educational space in the 17th – 18th centuries.
  Повний текст PDF - 349.718 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Антонюк Г.
  • Антонюк М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Антонюк Г. Логіка в системі філософських дисциплін Києво-Могилянської академії (XVII – поч. XVIII ст.) / Г. Антонюк, М. Антонюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 199-210. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_22.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Антонюк Галина Дмитрівна (філософські науки)
  • Антонюк Микола Степанович (педагогічні науки)
  • Антонюк Микола Степанович (психологічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського