Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Браніцька Т. 
Конфліктологічна компетентність як складова конфліктологічної культури майбутнього фахівця соціономічної сфери / Т. Браніцька // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 135-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_15
Як показує аналіз досліджень проблеми професійної компетентності фахівця, в провідних зарубіжних країнах відбувається зміщення акценту з вимог до формальних факторів, його кваліфікації та освіти до соціальної цінності його особистісних якостей. Однак, незважаючи на відмінності в термінології, яка використовується, різні автори сходяться на думці про наявність в структурі компетентності таких компонентів, як: професійно-освітній (змістовний), професійно-діяльнісний і професійно-особистісний. Формування особистісного досвіду дитини і формування її конфліктологічної компетентності взаємопов'язано. Подолання проблем у становленні особистісного досвіду і є оволодінням конфліктологічною компетентністю. Засобом виявлення такого досвіду служить ситуація особистісного прийняття навчальної діяльності. А конфліктологічна компетентність спеціаліста соціономічної сфери проявляється в умінні створювати і проектувати ситуації особистісного прийняття навчальної діяльності, завданнями якої є конкретні способи створення ситуації з урахуванням індивідуальних особливостей учнів різних вікових та типологічних груп, для конкретних проблем, для різних ліній поведінки педагогів. У статті розкриваються особливості формування конфліктологічної компетентності як показника якості професійної компетентності фахівця соціономічної сфери, який передбачає вміння надавати формуючий, направляючий вплив на розвиток особистості дитини.Как показывает анализ исследований проблемы профессиональной компетентности специалиста, в ведущих зарубежных странах происходит смещение акцента с требований к формальным факторам, его квалификации и образованию к социальной ценности его личностных качеств. Однако, несмотря на различия в терминологии, которая используется, разные авторы сходятся во мнении о наличии в структуре компетентности таких компонентов, как: профессионально-образовательный (содержательный), профессионально-деятельностный и профессионально-личностный. Формирование личностного опыта ребенка и формирование его конфликтологической компетентности взаимосвязано. Преодоление проблем в становлении личностного опыта и является овладением конфликтологической компетентностью. Средством выявления такого опыта служит ситуация личностного принятия учебной деятельности. А конфликтологическая компетентность специалиста социономической сферы проявляется в умении создавать и проектировать ситуации личностного принятия учебной деятельности, задачами которой являются конкретные способы создания ситуации с учетом индивидуальных особенностей учащихся разных возрастных и типологических групп, для конкретных проблем, для различных линий поведения педагогов. В статье раскрываются особенности формирования конфликтологической компетентности как показателя качества профессиональной компетентности специалиста социономической сферы, который предполагает умение оказывать формирующее, направляющее влияние на развитие личности ребенка.The analysis of studies of the professional competence of a specialist in the leading foreign countries shows, that special ettention is paid to the formal factors and social value of his personal characteristics rather than to the requirements and his qualification and education. However, despite the differences in terminology used, different authors agree that a competence structure contains the following components: professional-educational (content), professional-active and professional -personal components. The formation of the personal experience of a child and the formation of conflictological competence are interconnected. Conflictological competence is an ability to solve the problems in the development of personal experience. The situation of personal acceptance of training activity is a means of the revealing of such a personal experience. Conflictological competence of a specialist in socionomic sphere is an ability to create and project situations of personal acceptance of training activity, special attention is paid to the concrete ways necessary to create a situation taking into consideration individual characteristics of pupils of different age and typological group for solving particular problems, for different models of teachers’ behaviour. The article performs the peculiarities of formation of conflictological competence as an indicator of the quality of professional competence of a specialist in socionomic sphere, which includes the ability to provide formative, guiding influence on the development of a child.
  Повний текст PDF - 327.612 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Браніцька Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Браніцька Т. Конфліктологічна компетентність як складова конфліктологічної культури майбутнього фахівця соціономічної сфери / Т. Браніцька // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 135-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_15.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Браніцька Тетяна Ромуальдівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського