Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Грудинін Б. 
Про результати виконання учнями дослідницьких проектів із фізики / Б. Грудинін // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 116-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_13
Розглянуто можливості використання в навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу технології проектної діяльності учнів з фізики. Наведено приклади виконання учнями проектних задач. Зазначено, що проектна діяльність – це спільна навчально-пізнавальна діяльність учителя і учнів, яка з позиції вчителя направлена на засвоєння учнями знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування у них специфічних умінь і навиків, завдячуючи системній організації проблемно орієнтованого навчального пошуку, а з позиції учнів дає можливість останнім виконувати певні завдання в групі, максимально використовуючи при цьому свої можливості. Наголошено, що важливою умовою проектної діяльності є наявність в учнів уявлень про кінцевий продукт діяльності, етапи виконання проектного завдання, і, звичайно, зацікавленості тематикою проекту. Констатовано, що метод проектів в навчальному процесі – це потужний стимул, який дозволяє формувати в учнів необхідні знання і пізнавальні прийоми, а також розвиває мотивацію навчальної діяльності, самостійність.Рассмотрены возможности использования в учебно-воспитательном процессе общеобразовательного учебного заведения технологии проектной деятельности учащихся по физике. Приведены примеры выполнения учениками проектных задач. Отмечено, что проектная деятельность – это совместная учебно-познавательная деятельность учителя и учеников, которая с позиции учителя направлена на усвоение учащимися знаний в тесной связи с реальной жизненной практикой, формирование у них специфических умений и навыков, благодаря системной организации проблемно ориентированного учебного поиска , а с позиции учащихся дает возможность последним выполнять определенные задачи в группе, максимально используя при этом свои возможности. Отмечено, что важным условием проектной деятельности является наличие у учащихся представлений о конечном продукте деятельности, этапы выполнения проектного задания, и, конечно, заинтересованности тематикой проекта. Констатировано, что метод проектов в учебном процессе – это мощный стимул, который позволяет формировать у учащихся необходимые знания и познавательные приемы, а также развивает мотивацию учебной деятельности, самостоятельность.The article deals with the peculiarities of using project technology in Physics by pupils at secondary schools in the process of education. The examples of project tasks done by the pupils are given. It is noted that project activity is a common educational and cognitive activity performed by a teacher and pupils, which from the teacher’s perspective is aimed at mastering knowledge by pupils in close connection with real life practice, at formation of their special skills, thanks to the systematic organization of the problem-oriented educational search, and from the pupils’ perspective it enables pupils to carry out certain tasks within the group, and the pupils do their best. It is stressed that an important condition for the project activity is the realization by the pupils of the final product of their activity, understanding of the stages concerning the project tasks fulfillment, and, of course, it is necessary for the pupils to be interested in the project. It is stated that project method used in the process of training is a strong incentive that helps the pupils to acquire necessary knowledge and cognitive techniques, and develops the motivation of educational activity, self-dependence.
  Повний текст PDF - 1.124 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Грудинін Б.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Грудинін Б. Про результати виконання учнями дослідницьких проектів із фізики / Б. Грудинін // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2014. - № 1. - С. 116-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2014_1_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Грудинін Борис Олександрович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського