Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Васянович Г. 
Психолого-педагогічні ідеї адмірала Степана Осиповича Макарова / Г. Васянович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 235-246. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_26
Проаналізовано психолого-педагогічну спадщину С. Макарова та обґрунтовано доцільність її використання в сучасному навчально-виховному процесі. Розглянуто ідеї вченого щодо необхідності викладання у вищих воєнних навчальних закладах курсу «Військова психологія», в якому основна увага має приділятися питанням психології воїна та військового колективу. Розкрито основні принципи навчання та виховання майбутнього морського офіцера. Наголошено на значному внеску видатного російського флотоводця С. Макарова у розвиток військово-морського мистецтва, морської тактики, кораблебудування, вдосконалення та використання військово-морської зброї під час війни. Висвітлено основні положення військово-морської педагогіки, які вчений розвивав на основі принципів: особистісного підходу в навчанні та вихованні особового складу, єдності навчання і виховання, теорії та практики, систематичності і послідовності, неперервності, самоосвіти та самовиховання тощо. Підкреслено значення морально-психологічного стану особового складу як на морі, так і на суші. Зроблено висновок, що психолого-педагогічна спадщина С. Макарова і нині є актуальною і може бути творчо використана у вихованні воїна.Проанализировано психолого-педагогическое наследие С. Макарова и обоснована целесообразность его использования в современном учебно-воспитательном процессе. Рассмотрены идеи ученого относительно необходимости преподавания в высших военных учебных заведениях курса "Военная психология", в котором основное внимание должно уделяться вопросам психологии воина и воинского коллектива. Раскрыты основные принципы обучения и воспитания будущего морского офицера. Отмечен значительный вклад выдающегося русского флотоводца С. Макарова в развитие военно-морского искусства, морской тактики, кораблестроения, совершенствование и использование военно-морского оружия во время войны. Освещены основные положения военно-морской педагогики, которые ученый развивал на основе принципов: личностного подхода в обучении и воспитании личного состава, единства обучения и воспитания, теории и практики, систематичности и последовательности, непрерывности, самообразования и самовоспитания т. д. Подчеркнуто значение морально-психологического состояния личного состава как на море, так и на суше. Сделан вывод, что психолого-педагогическое наследие С. Макарова и сейчас является актуальным и может быть творчески использовано в воспитании воина.The article analyzes the contribution of Admiral Stepan Makarov into the development of psychological and educational science. The author highlights the idea of a scholar concerning the need of teaching «Military Psychology» in higher military educational institutions where the main attention would focus on the issues of psychology of a soldier and a military team. The basic principles of training and education of future naval officer are revealed in the article. The author concludes that the outstanding Russian admiral S. Makarov made a significant contribution to the development of naval warfare, naval tactics, shipbuilding, and improvement in the use of naval weapons during the war. Considerable merit of S. Makarova is substantiation of the need of teaching the course «Military Psychology» in the training of a naval officer. The questions of naval pedagogy, its main principles that the scholar developed basing on the humanistic principles, applying the following principles: personal approach to training and education of personnel; unity of training and education; theory and practice; systematic and consistency; continuity; self-education, etc. remain valuable in the creative legacy of Admiral S. Makarov. High moral and psychological state of personnel, according to S. Makarov, is the main guarantee both at sea and on land. Psychological and pedagogical heritage of S. Makarov remains relevant today, so it can be used in the process of soldiers education.
  Повний текст PDF - 280.123 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Васянович Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Васянович Г. Психолого-педагогічні ідеї адмірала Степана Осиповича Макарова / Г. Васянович // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 235-246. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_26.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Васянович Григорій Петрович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського