Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Захарчук М. 
Зміна освітньої парадигми у шкільній системі навчання дітей у США / М. Захарчук // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 209-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_24
З метою використання досвіду реформування сфери освіти проаналізовано процес зміни освітньої парадигми (об'єднання спеціальної та загальноосвітньої систем освіти) у шкільній системі навчання дітей у США протягом 1986 - 2004 рр., що обумовлено необхідністю розвитку суспільства й особистості. Виокремлено три основних напрямки її реформування: перший - глобальні функції освіти як соціального інституту; другий - формування особистості конкретного учня в єдності його інтелектуальних, фізичних, психічних та емоційно-вольових якостей; третій - нова роль учителя як центральної діючої особи навчального процесу. У контексті адаптації загальної освіти до навчання дітей з особливими потребами розглянуто принципи інклюзивної освіти та наведено в таблиці порівняння подвійної й інклюзивної (унітарної) освітніх систем. Підсумовано, що зміна освітньої парадигми розглядається як стратегія розвитку американського освітнього простору в 1986 - 2004 рр., яка віддзеркалює тактику реалізації освітніх технологій; технології особистісно орієнтованого навчання співвідносяться з іншими технологіями навчання як процесуальна частина дидактичної системи і є інноваційним видом діяльності. Сутність модернізації системи освіти полягає в переході до інклюзивної системі освіти, що є сукупністю принципів, ціннісних установок і способів організації освітньої діяльності, яка адекватна антропологічним і соціокультурним запитам суспільства.С целью использования опыта реформирования сферы образования проанализирован процесс изменения образовательной парадигмы (объединение специальной и общеобразовательной систем образования) в школьной системе обучения детей в США в течение 1986 - 2004 гг., обусловленного необходимостью развития общества и личности. Выделены три основных направления ее реформирования: первое - глобальные функции образования как социального института; второе - формирование личности конкретного ученика в единстве его интеллектуальных, физических, психических и эмоционально-волевых качеств; третье - новая роль учителя как центрального действующего лица учебного процесса. В контексте адаптации общего образования к обучению детей с особыми потребностями рассмотрены принципы инклюзивного образования и приведено в таблице сравнение двойной и инклюзивной (унитарной) образовательных систем. Подытожено, что изменение образовательной парадигмы рассматривается как стратегия развития американского образовательного пространства в 1986 - 2004 гг., отражающая тактику реализации образовательных технологий; технологии личностно ориентированного обучения соотносятся с другими технологиями обучения как процессуальная часть дидактической системы и является инновационным видом деятельности. Сущность модернизации системы образования заключается в переходе к инклюзивной системе образования, представляющей собой совокупность принципов, ценностных установок и способов организации образовательной деятельности, адекватной антропологическим и социокультурным запросам общества.The article analyzes the process of change of educational paradigm in the system of school education of the U. S. during 1986 - 2004. The author considers the system of education in U. S. as a whole continuous process of socialization of a personality. Therefore, three main directions of its reforming are: the first group of the reforms concerns global functions of education as a social institution; the second group of reforms concerns the formation of personality of each individual student minding his/her intellectual, physical, mental, emotional and volitional qualities; third pays special attention to the new role of the teacher, who is the central figure of the educational process. The study made it possible to determine that change of the educational paradigm is regarded as a strategy of development of American educational space in 1986 - 2004 reflecting tactics of educational technologies realization. The technology of personality-oriented learning is combined with other training technologies as procedural part of didactic system in the educational process and belongs to innovative kinds of activity. The essence of the modernization of the educational system consists in moving to a new inclusive system of education mat is understood as a set of principles, values and ways of organizing educational activities that define the angle of view on the education: its purpose, model and ideal of education, adequate to anthropological and socio-cultural needs of the society.
  Повний текст PDF - 314.948 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Захарчук М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Захарчук М. Зміна освітньої парадигми у шкільній системі навчання дітей у США / М. Захарчук // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 209-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Захарчук Мар'яна Євгенівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського