Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Зданевич Л. 
Аналіз рівнів готовності майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дезадаптованими дітьми за рефлексивно автодидактичним компонентом (за результатами контрольного експерименту) / Л. Зданевич // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 136-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_17
Презентовано результати контрольного експерименту щодо з'ясування стану рівнів готовності майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дезадаптованими дітьми за одним із її компонентів - рефлексивно-автодидактичним. Уточнення терміна "автодидактика" надає підстави використовувати його у значенні "самоосвітня діяльність". Зважаючи на це, поняття "рефлексивно-автодидактичний компонент" готовності визначено як потребу та здатність до самоосвіти та саморозвитку. Зазначено, що успішність засвоєння програм професійної підготовки майбутніми вихователями ДНЗ визначається цілісною системою готовності, структурними компонентами якої є: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-фаховий, інформаційно-комунікативний, рефлексивно-автодидактичний. На основі експериментального дослідження визначено та подано в таблиці динаміку рівнів готовності майбутніх вихователів до роботи з дезадаптованими дітьми за рефлексивно-автодидактичним компонентом. За результатами порівняльного аналізу показників оволодіння майбутніми вихователями вміннями за рефлексивно-автодидактичним компонентом на початку та наприкінці експерименту зроблено висновок про позитивні зміни в експериментальній групі.Представлены результаты контрольного эксперимента по выяснению состояния уровней готовности будущих воспитателей ДОУ к работе с дезадаптированными детьми по одному из ее компонентов - рефлексивно-автодидактическому. Уточнение термина "автодидактика" дает основание использовать его в значении "самообразовательная деятельность". Исходя из этого, понятие «рефлексивно-автодидактический компонент» готовности определено как потребность и способность к самообразованию и саморазвитию. Указано, что успешность усвоения программ профессиональной подготовки будущими воспитателями ДОУ определяется целостной системой готовности, структурными компонентами которой являются: мотивационно-ценностный, когнитивно-профессиональный, информационно-коммуникативный, рефлексивно-автодидактический. На основании экспериментального исследования определена и представлена в таблице динамика уровней готовности будущих воспитателей к работе с дезадаптированными детьми по рефлексивно-автодидактическому компоненту. По результатам сравнительного анализа показателей овладения будущими воспитателями умениями по рефлексивно-автодидактическому компоненту в начале и в конце эксперимента сделан вывод о позитивных изменениях в экспериментальной группе.The article offers the results of the control experiment on determination of the state of the levels of readiness of the future educators of pre-school educational establishments to the work with maladjusted children according to the reflexive-autodidactic component. The component is regarded as a constituent or an element of the system of professional preparation. The author reveals theoretical approaches to the problem, and interprets the views of the other researchers. She pays attention to systematic self-educative activity, which is effective means of mastering professional preparation of the future educator. The author offers the results of her own research, proving topicality and practical necessity of certain questions study. The article concludes that the comparative analysis of the levels of readiness of the future educators of pre-school educational establishments to work with maladjusted children according to the reflexive-autodidactic component at the beginning and in the end of the pedagogical experiment shows positive changes in the experimental group. Such dynamics, in its turn, confirms the correctness of selected means of formative influence.
  Повний текст PDF - 273.288 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Зданевич Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Зданевич Л. Аналіз рівнів готовності майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дезадаптованими дітьми за рефлексивно автодидактичним компонентом (за результатами контрольного експерименту) / Л. Зданевич // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 136-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Зданевич Лариса Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського