Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Гаврищук І. 
Особливості формування виробничо-технічної орієнтації майбутнього робітника механічних технологій / І. Гаврищук // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 125-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_16
Висвітлено питання формування виробничо-технічної орієнтації майбутнього робітника в процесі професійної підготовки. Визначено сутність поняття виробничо-технічної орієнтації майбутнього робітника, розкрито її зміст і структуру. Схематично представлено модель виробничо-технічної орієнтації робочого механічних технологій структура якої містить три компоненти - мотиваційний, змістовий та операційний. Обгрунтовано необхідність формування у майбутніх робітників природничонаукової та загальнотехнічної складових виробничо-технічної орієнтації. На підставі аналізу структури загальнотехнічної діяльності теоретична модель виробничо-технічної орієнтації подана як синтез взаємопов'язаних складових: загальноосвітньої, загальнотехнічної та професійної. Педагогічна технологія формування виробничо-технічної орієнтації майбутнього робочого складається з трьох етапів: теоретичного, навчально-моделювального та корекційно-реалізуючого. За допомогою прикладів продемонстровано використання виробничо-технічних ситуацій в навчальному процесі ПТУ для формування в учнів уявлення про типові проблеми, які вирішує кваліфікований робітник. За результатами експериментальної роботи зроблено висновок, що ефективність процесу формування виробничо-технічної орієнтації учнів ПТУ підвищується внаслідок реалізації розробленої педагогічної технології, яка передбачає інтерактивні методи, форми та засоби розв'язання виробничо-технічних ситуацій техніко-технологічного характеру професійної роботи.Освещены вопросы формирования производственно-технической ориентации будущего рабочего в процессе профессиональной подготовки. Определена сущность понятия производственно-технической ориентации будущего рабочего, раскрыты её содержание и структура. Схематически представлена модель производственно-технической ориентации рабочего механических технологий, структура которой содержит три компонента - мотивационный, содержательный и операционный. Обоснована необходимость формирования у будущих рабочих естественнонаучной и общетехнической составляющих производственно-технической ориентации. Исходя из анализа структуры общетехнической деятельности, теоретическая модель производственно-технической ориентации представлена как синтез взаимосвязанных составляющих: общеобразовательной, общетехнической и профессиональной. Педагогическая технология формирования производственно-технической ориентации будущего рабочего состоит из трех этапов: теоретического, учебно-моделирующего и коррекционно-реализующего. С помощью примеров продемонстрировано использование производственно-технических ситуаций в учебном процессе ПТУ для формирования у учащихся представления о типичных проблемах, которые решает квалифицированный рабочий. По результатам экспериментальной работы сделан вывод, что эффективность процесса формирования производственно-технической ориентации учащихся ПТУ повышается вследствие реализации разработанной педагогической технологии, предусматривающей интерактивные методы, формы и средства решения производственно-технических ситуаций технико-технологического характера профессиональной работы.The article considers the issues of formation of industrial and technical orientation of the future worker in the process of professional training. The need for formation of general technical orientation of a modern worker is stipulated by the multi-aspect analysis of different technical objects in the process of industrial activity. The author defines the essence, contents and structure of the notion of industrial and technical orientation of a future worker. According to the analysis of the structure of general technical activity, the theoretical model of industrial and technical orientation is represented as a synthesis of three interconnected components: general educational, general industrial and professional components. The pedagogical technology of industrial and technical orientation formation of a future worker provides the improvement of the academic subjects; the application of the industrial and technical situations in the process of training of the vocational schools students; the designing of educational industrial and technical situations in the form of structural and prognostic analysis of the technical object. The results of the experimental work testify to the increasing level of formation of industrial and technical orientation of the vocational schools students owing to the realization of the developed pedagogical technology of formation of the general technical orientation of the future mechanical technologies workers.
  Повний текст PDF - 465.949 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гаврищук І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гаврищук І. Особливості формування виробничо-технічної орієнтації майбутнього робітника механічних технологій / І. Гаврищук // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 125-135. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гаврищук Ірина Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського